OPF:KCJ454 Language 2 (Spanish) Part 4 - Course Information
KCJ454 Language 2 (Spanish) Part 4
School of Business Administration in KarvinaWinter 2006
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Mgr. Hamza Messari, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking (programme OPF, M_HOSPOL)
- Banking (programme OPF, N_HOSPOL)
- Economy of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- European Union (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Finance (programme OPF, M_HOSPOL) (2)
- Corporate Finance (programme OPF, M_EKOMAN)
- Informatics of Economy (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Managerial Informatics (programme OPF, M_SYSINF) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN) (2)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- National Economy (programme OPF, M_HOSPOL)
- Social Management (programme OPF, M_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, M_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je osvojení si základních znalostí obchodní španělštiny, obohacení slovní zásoby, upevnění získaných gramatických znalostí a zároveň jejich rozšíření. Důraz je kladen na poslech autentického textu a nácvik obchodní korespondence.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. La empresa
2. El comercio
3. La banca
4. Marketing: la publicidad
Obsah předmětu:
1. La empresa
Tipos de empresa. Cargos directivos. Cartas comerciales.
Ser / estar. Imperativo. Expresar finalidad.
2. El comercio
Operaciones de venta. El transporte. Cartas de pedido. Facturas.
Hay / estar. Expresar el pasado.
3. La banca
Operaciones bancarias. Productos bancarios. Tipos de cheques.
El futuro. Las condicionales reales. Expresar, matizando, la cualidad y la cantidad.
4. Marketing: la publicidad
Campanas publicitarias. Anuncios publicitarios.
El estilo indirecto. Expresar una opinión.
Studenti pracují se španělskými internetovými stránkami při vyhledávání textů do výuky. K dispozici jim jsou stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se nacházejí podrobnější informace k danému předmětu a úkoly pro práci s internetem. Mají možnost využít slovníky na internetu např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz.
- Struktura výkladu:
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2006, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2006/KCJ454