OPF:KCJ320S Reading Strategies and Pragmat - Course Information
KCJ320S Reading Strategies and Pragmatics of Professional Text (in French)
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 1/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (lecturer)
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s pragmalingvistickými aspekty textů a technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Teoretický výklad různých čtecích technik
2. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
3. Skimming, scanning, struktura textu
4. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad významu z kontextu
5. Frazeologie, úvod do idiomů
Obsah předmětu:
Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
V rámci výuky předmětu a jeho prezentaci budou využívána elektronická média. K dispozici budou studentům internetové stránky katedry cizích jazyků www.opf.slu.cz/kcj, na kterých se budou nacházet podrobné informace k danému předmětu a doplňkové materiály. Dále bude možno využívat slovníky na internetu, např. www.seznam.cz, nebo www.translator.cz .
- Struktura výkladu:
- Literature
- recommended literature
- CHIARI, O. CH. Les métiers du tourisme. Paris: HACHETTE, 1991. ISBN 2-01-017709-6. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/KCJ320S