KCJ354S CJ 2 - Francouzština - 4.část

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2007
Rozsah
0/3/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Věra Lánská, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Věra Lánská, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Úroveň - A 2.2 mírně pokročilí V jednotlivých lekcích je věnována pozornost nácviku všech hlavních typů komunikace v písemném obchodním styku dle zvyklostí francouzské obchodní korespondence. Procvičuje se vnitřní forma obchodního dopisu, jeho charakteristické vazby, obraty, úvodní a závěrečné formulace, kterými se obchodní korespondence výrazně liší od soukromého dopisu.
Osnova
  • Struktura výkladu:
    1. Struktura obchodního dopisu
    2. Žádost
    3. Nabídka
    4. Objednávka
    5. Potvrzení přijetí objednávky
    6. Dodávka
    7. Platba
    8. Opoždění zásilky
    9. Reklamace
    10. Upomínka
    11. Žádost o zaměstnání
    Obsah předmětu:
    1. Struktura obchodního dopisu
    Datum, oslovení, vlastní obsah dopisu, závěrečná formule, podpis, přílohy

    2. Žádost
    Jak získat adresu, proč žádat nabídku, žádat podrobnosti, poskytnout reference, naznačit možnost zadat objednávku
    3. Nabídka
    Úvodní formulace, ceny a slevy, dodací podmínky, platební podmínky, pevná nabídka, nezávazná nabídka, slevy z cen (rabat, sleva, srážka, věrnostní rabat,bonus)
    4. Objednávka
    Úodní formulace, stanovení podmínek a dalších pokynů, závěrečné formulace, zrušení objednávky, odmítnutí,
    5. Potvrzení přijetí objednávky
    Potvrzení o přijetí objednávky, odmítnutí objednávky
    6. Dodávka
    Zpráva o odeslání faktury a žádosti o úhradu, údaje na fakturách
    7. Platba
    Přijetí zboží, faktur, placení / úhrada, omyly na fakturách, přijetí platby, chyby v placení
    8. Zpoždění zásilky
    Oznámení o zpoždění dodávky, stížnosti týkající se prodlení v dodávce, odpovědˇprodejce
    9. Reklamace
    Přijetí reklamace, odmítnutí reklamace
    10. Upomínka
    Připomentutí zaplacení, odpovědˇdlužníka, přijetí nebo odmítnutí odkladu
    11. Žádost o zaměstnání
    Sestavení životopisu, žádosti o zaměstnání

    V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci lze využít cizojazyčných slovníků na internetu: http://slovnik.najdi.to nebo www.translator.cz.
Literatura
    povinná literatura
  • SACHS, R. Francouzská obchodní korespondence. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 8085784-84-X. info
    doporučená literatura
  • DESCOTES, C. Pratique de la Communication Commerciale en Francois. Grenoble, 1990. ISBN 2706103507. info
Informace učitele
Předmět je ukončen zápočtem a soubornou zkouškou. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň 60 bodů jako minimum.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
původní hodnocení: souborná zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 1990, zima 1991, zima 1992, zima 1993, zima 1994, zima 1995, zima 1996, zima 1997, zima 1998, zima 1999, zima 2000, zima 2001, zima 2002, zima 2003, zima 2004, zima 2005, zima 2006.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJ354S