KCJE022S Professional Communication Skills in English

School of Business Administration in Karvina
Winter 2007
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
PhDr. Krystyna Heinz
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cílem předmětu je skloubit teoretické předpoklady verbální komunikace jak ústní tak písemné se schopností aplikovat je v komerční praxi v anglickém jazyce. Pozornost bude věnována rozvíjení dovedností mluvení, poslechu, psaní a čtení v obchodní angličtině, pochopení kontextu obchodních situací a kognitivních postupů s nimi souvisejících, rozšíření slovní zásoby profesního jazyka a prohloubení znalostí gramatických struktur. Cíle bude dosaženo pomocí široké nabídky různých typů komunikačních cvičení s odstupňovanou obtížností, všestrannou analýzou autentických textů s aktuální profesní tematikou, a bude také zahrnuto řešení případových studií zaměřených na jednotlivé tematické celky. Zvolené dovednosti jsou aplikovatelné nejen v rámci daného předmětu, ale rovněž zaujímají stěžejní místo v návaznosti na celoživotní vzdělávání.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1 Presentations
    2 Effective meetings
    3 Business correspondence
    4 Job interview
    5 Conflict management in intercultural interactions
    6 Project design
    Obsah předmětu:
    1
    ˘ Preparation - the audience and timing
    ˘ Introduction - winning audience's attention and interest
    ˘ Central idea statement
    ˘ Content and structure
    ˘ Delivering
    ˘ Posture, gestures and voice
    ˘ Assertiveness
    2
    ˘ Definitions and purposes
    ˘ Agenda
    ˘ Leadership task roles
    ˘ Managing the people-group maintenance roles and strategies
    ˘ Effective chairman
    ˘ Problem solving procedures
    3
    ˘ Characteristics of written and oral communication
    ˘ Formal business language
    ˘ Formal letters and the layout
    ˘ Enquiries, orders, complaints, adjustments
    ˘ Social correspondence, e-correspondence
    4
    ˘ Recruiting
    ˘ Types of interview
    ˘ Questioning techniques
    ˘ Preparation for the interview
    ˘ Conducting the interview from the point of view of the interviewer and the interviewee
    5
    ˘ Definition of conflict
    ˘ Types, sources and benefits
    ˘ Destructive effects of conflict
    ˘ Conflict management
    ˘ Developing intercultural awareness
    ˘ Theory of cultures and its impact on intercultural interactions
    ˘ Intercultural conflict management
    6
    ˘ Definition of conflict
    ˘ Types, sources and benefits
    ˘ Destructive effects of conflict
    ˘ Conflict management
    ˘ Developing intercultural awareness
    ˘ Theory of cultures and its impact on intercultural interactions
    ˘ Intercultural conflict management
Literature
    required literature
  • ASHLEY, A. Commercial Correspondence. Oxford: OUP, 2003. ISBN 0-19-457207-2. info
  • SWEENEY, S. English for Business Communication. Cambridge University Press, 2003. info
  • HEINZOVÁ, K. Communicating in the Business World. Karviná: OPF, 1996. ISBN 80-85879-51-4. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/KCJE022S