KCJE121S Business and Cultural Studies (in German)

School of Business Administration in Karvina
Winter 2007
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Cílem předmětu je komparace české kultury a hospodářství s kulturou a hospodářstvím cílové země. Začleněn je interkulturní aspekt komunikace. Důraz je kladen na zmapování evropského prostoru.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Fakta o zemích EU
    2. Marketing a produkt
    3. Obchodní inzerce, styk s veřejností
    4. Přizpůsobování existující obchodní struktuře, nový sortiment výrobků, nábor pracovníků
    5. Analýza transportu, chování dodavatele
    6. Turistika
    7. Umění řízení lidí
    8. Prezentace a demonstrování prodeje
    9. Krizový management
    10. Zahraniční investice a kulturní odlišnosti v obchodě
    11. Překonání národní jednotvárnosti v obchodě
    Obsah předmětu:
    V rámci cvičení je studentům nabízena široká škála cvičení zaměřených na srovnání kulturních a hospodářských reálií jednotlivých zemí EU s českou kulturou a hospodářstvím. Důraz je dále kladen na rozvíjení interkulturní, jazykové a komunikativní kompetence.
    l. Evropská unie
    (globalizace, zdroje a cíle EU, geografická data, Maastrichtská smlouva, legislativní kompetence, angličtina jako standardní jazyk a postavení dalších jazyků)
    2. Marketing a rozšiřování trhu
    (průzkum trhu v rámci EU, nadnárodní společnosti, marketingové strategie, povědomí spotřebitelů, image obchodní značky produktu, význam kulturního prostředí)
    3. Reklama a podpora prodeje
    (panevropská reklamní kampaň, transnárodní tradice, reklamní strategie, pohled v kontextu, kulturní rozdíly)
    4. Jednání a prodej
    (mezinárodní jednací styly, dělení kultur, etika a etiketa obchodního jednání, kulturní zvláštnosti, pracovní pohovor)
    5. Distribuce a transport
    (přeprava, reklama celosvětových produktů, evropský konzument, spotřeba a ceny, vnímání obchodní značky)

    6. Turistika
    (turistika uvnitř EU, marketing techniky a služby, akulturace, stereotypy, vícejazyčné a multikulturní komunity, mezinárodní etiketa)
    7. Týmová spolupráce
    (výkonná komunikace, týmová práce a její organizace, charakteristiky, kulturní předpoklady, obchodní etiketa, non-verbální signály)
    8. Prezentace
    (cíle, analýza spotřebitelů, obsah, organizace, chování)

    9. Konfliktní management
    (zdroje a typy konfliktů v obchodní komunikaci, strategie při řešení konfliktu, mezinárodní konflikt )

    10. Mezinárodní obchod a nadnárodní a mezinárodní spolupráce
    (obtížnosti v obchodní komunikaci, jazykové bariéry, koncepty času a prostoru, jazyk těla a sociální chování a vystupování, role a postoje, náboženství a hodnoty, rozhodování)
    11. Interkulturní perspektivy a non-verbální komunikace
    (typy non-verbální komunikace, kinetika, haptika, chronemika, proxemika, vokalika, interkulturní trénink)
Literature
    recommended literature
  • HÖPPNEROVÁ, V. Deutsch in der Wirtschaft. Scientia. Praha: pedagogické nakladatelství, 1993. info
  • NUDING, H., HALLER, J. Wirtschaftskunde. Stuttgart: Klett, 1993. info
  • SIEBERT, H. Volkswirtschaftslehre. Kohlhammer. Köln, 1992. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 3 HOD/SEM.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/KCJE121S