OPF:KCJK119S Business Assignments (Case St - Course Information
KCJK119S Business Assignments (Case Studies) in German
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, B_HOSPOL)
- Marketing and Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Public Economy and Administration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Předmět obsahuje pět mezinárodních případových studií. Cílem těchto studií je umožnit studentům na úrovni B2 až C1 seznámit se s podnikatelskou problematikou, přičemž si posluchači zdokonalí plynulost ve všech jazykových dovednostech, tj. mluvení, poslechu, čtení a psaní. Metoda případových studií byla vybrána, protože umožní studentům účastnit se přímo řešení vlastních problémů. Studenti představují a obhajují své myšlenky v cizím jazyce, jsou nuceni v něm přemýšlet, výuka není orientována na jazyk ale na věcnou stránku problému, studenti přebírají zodpovědnost za učení. Cílem předmětu tedy je zdokonalení jazykových dovedností v kontextu odborných problémů.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
Výuka je rozdělena do pěti samostatných případových studií, které tvoří následující tématické okruhy:
1. Řešení konfliktů v mezinárodním obchodním prostředí.
2. Porušení dohod v mezinárodním prostředí a etika obchodu.
3. Problematika diskriminace na pracovišti v mezinárodní firmě.
4. Vyjednávání a řešení případů uzavření a porušení dodavatelských smluv o výhradním zastoupení.
5. Joint venture a zakládaní firem v mezinárodním prostředí.
Struktura jednotlivých případových studií:
Předmět se skládá z přednášek a pěti případových studií. Během semestru proběhnou tři ústní testy, kdy na základě probraných studií probíhá vyjednávání. Každá studie probíhá v těchto krocích:
- teoretický úvod do problematiky vyjednávání
- praktická aplikace teoretických poznatků na konkrétní případové studií
- definice skrytých rysů studie
- analýza dat
- návrh alternativních řešení
- definice relevantních kritérií pro rozhodování
- výběr možnosti na základě daných kritérií
- jednání
- zpětná vazba
Obsah předmětu:
1. Způsob vyjednávání - úvod do problematiky vyjednávání
2. Kulturní povědomí v mezinárodním obchodním styku
3. Vyjednávací styly, obchodní zvyklosti v různých kulturách
4. Navázání obchodního kontaktu, zakládání firem v mezinárodním prostředí
5. Řešení konfliktů a jejich prevence v případě porušení smlouvy
6. Project management a team management v zahraniční firmě
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- HERMANN, A., BROSCHE, O. Brand Identity - Konzeption als strategische Basis für erfolgreiche Modemarken in Markenartikel 9/93. info
- CATRINA, W. Die Eroberung der Luxusmeilen, in Marketing und Kommunikation 11/97. info
- FASNACHT, H. U. Der Verkaufsberater 2000. Zurich: NM Verlag, 1996. info
- Sponsoring Profile. Tennis, UFA Firm- und Fernseh- GmbH und Co. KG. Hamburg, 1996. info
- PIPP, G. Markterfolg. Zurich: Schweizerische Kreditanstalt, 1987. info
- Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Seminář 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/KCJK119S