OPF:KCJPN12 Němčina 1 - část 2. - Informace o předmětu
KCJPN12 Němčina 1 - část 2.
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 0/3/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. David Martinek (cvičící)
Mgr. Květuše Mozielowská (cvičící)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Irina Ruberova (cvičící) - Garance
- Mgr. Irena Orszulik, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Bankovnictví (program OPF, B_HOSPOL)
- Ekonomika cestovního ruchu (program OPF, B_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- Evropská integrace (program OPF, B_HOSPOL)
- Finance (program OPF, B_HOSPOL)
- Firemní finance (program OPF, B_EKOMAN)
- Hotelnictví (program OPF, B6503GAHOT)
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Úroveň - B 1.2 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Osnova
- 1. Dienstleistungsauftrag
Meinungsbildung in der Geschäftsleitung, Abteilungsleiterbesprechungen, Begründungen: weil, denn, nämlich, wegen + Genitiv
2. Outsourcing
Outsourcing- Argumente für und gegen Outsourcing, Beispiele für das Outsourcing: Werbung, Transport, Kantone, Gebäudereinigung, EDV, Wartung und Indstandhaltung des Fuhrparks, Hausdruckerei? . Indirekte Fragesätze
3. Kontaktaufnahme am Messestand
Argumente für den Messebesuch, Hallen- und Geländeplan, Mense-Info, ein Messegespräch, Nachmessekontakt. Futur: Versprechen, Vermutung.
4. Betriebsalltag
Personalplanung, formelle und informelle gespräche am Arbeitsplatz, Gespräche unter Mitarbeitern. Nebensätze. Passiv. Aufgrund + Genitiv.
5. Abwesenheit vom Arbeitsplatz
Ursachen für die Abwesenheit. Ausfallzeiten. Fehlzeiten (gesetzliche, tarifliche, dienstliche, innerbetriebliche, persönliche). Trennbare und untrennbare Vorsilben bei Verben, Vorsilben bei Nomen.
6. Zwischenfälle, Versäumnisse
Beispiele für Zwischenfälle und Versäumnisse: eine falsche Lieferung, ein Brand, ein Arbeitsunfall, eine Verwechslung, eine Verspätung, ein Missverständnis, ein Produktionsfehler, ein unerwarteter Besuch, ? .Präteritum/Plusquamperfekt: nachdem, bevor.
7. Sicherheit am Arbeitsplatz
Einweisung in die Sicherheit im Betrieb. Schiller zur Sicherheit am Arbeitsplatz. Man soll/muss/darf/kann?
8. Sicherheitsschilder, Sicherheitsmaßnahmen
Sicherheitskennzeichnung am Arbeitsplatz, Bedeutung von Schildern: Verbot, Gebot, Warnung, Hilfe/Rettung, Gefahr. Dient zu,/dient dazu, ?zu? .
9. Brandschutz
Verhaltensregel im Brandfall, Brände verhüten, eine Brandmeldung. Konjunktionen während/dagegen.
10. Arbeitsunfälle
Unfälle am Arbeitsplatz, Unfälle verhüten, betriebliche Sicherheitsmaßnahmen und Sicherheitseinrichtungen, Beschreibung von Schadensfällen, die Unfalanzeige, Unfallberichte. Konjunktiv I: Indirekte Rede (Gegenwart und Vergangenheit).
11. Marketing und Werbung
Werbespots, Markennamen, Vertriebswege, Vertriebskonferenzen. Adjektiv - Nomen (-heit, keit, -ung). Wieso?? - Weil? . Regel und Ausnahme.
12. Markennamen, Werbebotschaften
Was vermitteln die Werbebotschaften? Welche Vorstellungen verbindet man mit Markennamen? Konditionalsatz (Verb am Satzanfang).
13. Produkteigenschaften, Produktnamen
Produkteigenschaften: umweltfreundlich, vielseitig, naturverbunden, hochwertig, wirksam, leistungsfähig, gründlich, hautfreundlich, angenehm, ? . Was soll ein Produktname darstellen? Wortbildung: Adjektive - Nomen.
- 1. Dienstleistungsauftrag
- Literatura
- povinná literatura
- BARBERIS, P. BRUNO, E. Deutsch im Hotel - Korrespondenz. Ismaning: Max Heuber Verlag, 2005. ISBN 3 19 001647 X. info
- ŠIMONOVSKÁ, E. Fachdeutsch für Fortgeschrittene. Praha: Vysoká škola hotelová, 2004. ISBN 80 86578 25 9. info
- NEKOVÁŘOVÁ, A., FLIEGLER, D. Alltagssprache Deutsch. Plzeň: Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1. info
- HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Ekopress, 2001. info
- BALCAR, B. Slovník cestovního ruchu. Domažlice: Resonance, 2001. ISBN 80-902812-0-6. info
- PAZDZIORA, O. Deutsche Konversationstexte und Übungen für Fortgeschrittene, I. a II. díl. Impex, 1997. ISBN 80-86035-06-9. info
- PAZDZIORA, O. Deutsche Konversationstexte und Übungen für Fortgeschrittene, II. díl. Impex, 1997. ISBN 80-86035-13-1. info
- BECKER, N., BRAUNERT, J., EISFELD, H. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 1997. ISBN 3-19-001591-0. info
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem, který posluchači získají na základě průběžného písemného či
ústního testování a po závěrečném kreditním testu. V průběhu semestru mají posluchači možnost získat až 100 bodů jako maximum, přičemž k získání zápočtu musí obdržet alespoň
60 bodů. Studenti, kteří danou část jazyka opakují, nemají povinnou 70% docházku.
Student si nemůže zapsat vyšší část jazyka, pokud nemá splněnu část nižší, případně nestuduje-li současně s částí vyšší část nižší - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KCJPN12