OPF:KOM504S Manažerská komunikace - Informace o předmětu
KOM504S Manažerská komunikace
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2007
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Veronika Vydrová (přednášející)
Mgr. Veronika Vydrová (cvičící) - Garance
- Mgr. Veronika Vydrová
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, M_EKOMAN)
- Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, N_EKOMAN)
- Evropská integrace (program OPF, N_HOSPOL)
- Evropská unie (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, M_HOSPOL)
- Finance (program OPF, N_HOSPOL)
- Manažerská informatika (program OPF, M_SYSINF)
- Manažerská informatika (program OPF, N_SYSINF)
- Marketing a management (program OPF, M_EKOMAN)
- Marketing a management (program OPF, N_EKOMAN)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, M_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, N_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Seznámit posluchače se způsobem vytváření a udržování komunikačních vazeb v rámci manažerské komunikace prostřednictvím verbálních a neverbálních prostředků.
- Osnova
- Struktura předmětu:
1. Podstata a rysy manažerské komunikace
2. Komunikační strategie a taktiky
3. Komunikační bariéry manažerské komunikace
4. Direktivní manažerská komunikace
5. Negativní manažerská komunikace
6. Komunikace se zaměstnanci
7. Pracovní pohovory a interview
8. Pracovní porady a pracovní jednání jako komunikační problém
9. Komunikace s médii
10. Komunikační image manažera
11. Komunikace v mezinárodním styku
Obsah předmětu:
1. Podstata a rysy manažerské komunikace
Význam verbální a neverbální komunikace v pracovní komunikaci. Specifické rysy manažerské komunikace. Manažer jako komunikační expert. Strukturní, systémová a funkční složka manažerské komunikace.
2. Komunikační strategie a taktiky
Komunikační strategie a taktiky v manažerské komunikaci. Textové a kontextové komunikační strategie. Základní komunikační taktiky a jejich nácvik.
3. Komunikační bariéry manažerské komunikace
Komunikační bariéry a a jejich vztah ke komunikačním konfliktům v manažerské komunikaci. Pojem komunikačního záměru komunikačního cíle a komunikačního efektu. Typy komunikačních bariér a způsoby jejich překonávání. Hodnocení efektivity komunikace ve firmě.
4. Direktivní manažerská komunikace
Pojem direktivní komunikace. Direktivnost v procesech rozhodování. Techniky pro direktivní komunikaci, jejich přednosti a omezení. Typy direktivní komunikace.
5. Negativní manažerská komunikace
Podstata negativní manažerské komunikace. Nutnost negativní manažerské komunikace. Nedelegovanost negativní komunikace. Typy negativní komunikace. Docílení pozitivních efektů negativní komunikace.
6. Komunikace se zaměstnanci
Zásady komunikace se zaměstnanci. Informovanost zaměstnanců. Způsoby komunikace se zaměstnanci. Zpětná vazba.
7. Pracovní pohovory a interview
Typy pracovních pohovorů a jejich cíle. Principy komunikace při pohovorech. Základní komunikační problémy jednotlivých typů pohovorů. Interview, zásady a nácvik vedení interview.
8. Pracovní porady a pracovní jednání jako komunikační problém
Komunikační stránka porady a pracovního jednání. Moderní metody vedení porad a pracovního jednání. Hodnocení efektivnosti porad a jednání.
9. Komunikace s médii
Zásady jednání s médii. Tiskové zprávy a tisková prohlášení. Tiskové konference. Jak koncipovat tiskové materiály. Monitoring.
10. Komunikační image manažera
Komunikace jako součást osobnosti manažera. Manažer jako komunikační expert. Verbální a neverbální prvky komunikačního image manažera. Proces budování komunikačního image.
11. Komunikace v mezinárodním styku
Obecné znalosti a pravidla komunikačního chování v mezinárodním styku. Úskalí, specifika a nedorozumění v mezinárodní manažerské komunikaci. Nácvik komunikačního chování ve styku s jinou kulturou. Využití kontaktů kultur pro úspěšné komunikační chování.
V rámci výuky předmětu a k jeho prezentaci jsou využívána elektronická média.
- Struktura předmětu:
- Literatura
- povinná literatura
- DUPUY, E. Úspěšný dialog. Praha, 2002. ISBN 80-7178-666-7. info
- LEVEL, D., GALLE, W. Managerial Communications. Homewood: Irwin, 1998. ISBN 0-256-03730-2. info
- MÜLLEROVÁ, O., HOFFMANNOVÁ, J. Kapitoly o dialogu. Praha, 1994. info
- ZUCHA, R. Praktická příprava manažera. Praha, 1993. ISBN 80-85603-32-2. info
- Informace učitele
- Během výuky budou zadány dva průběžné testy a seminární práce. Uvedené aktivity jsou bodově ohodnoceny. Absolvování kurzu je uzavřeno zkouškou. Výsledná známka je dána součtem získaných bodů ze všech aktivit a výsledku závěrečné zkoušky.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2007/KOM504S