MAR062 Marketing in Tourism

School of Business Administration in Karvina
Winter 2007
Extent and Intensity
2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Posluchač se v rámci kurzu seznamuje s podnikáním v oblasti cestovního ruchu, vnějším i vnitřním prostředím podnikání. Seznamuje se s koncepcí a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade i na výzkum trhu, tvorbu nabídky, podporu prodeje, odbyt produktu a psychologii prodeje v cestovním ruchu. Konkretizací marketingu na podmínky cestovního ruchu získává posluchač přehled o jeho formách a základních metodách.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Podnikání v cestovním ruchu.
    2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu.
    3. Výzkum trhu a analýza.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    6. Propagace v cestovním ruchu.
    7. Marketingový management cestovního ruchu.
    Obsah kurzu:
    1. Podnikání v cestovním ruchu
    Podniky cestovního ruchu. Vnější prostředí podniku cestovního ruchu. Organizační a právní podmínky podnikání v cestovním ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu.
    2. Vymezení marketingu v cestovním ruchu
    Podstata a historický vývoj. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu.
    3. Výzkum trhu a analýza.
    Podstata a členění výzkumu trhu. Výzkum produktu. Výzkum zákazníka.. Výzkum konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.
    4. Marketingová strategie, umísťování a cíle.
    Marketingová strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Tvorba marketingového plánu.
    5. Marketingový mix cestovního ruchu.
    8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Objem a struktura nabídky. Marketingové plánování. Cenová tvorba. Distribuční mix.
    6. Propagace v cestovním ruchu.
    Systém podpory prodeje v cestovním ruchu. Marketingová komunikace. Reklama. Osobní prodej. Publicita a Public Relations. Institucionální podpora propagace cestovního ruchu. Propagační techniky. Výstavy a veletrhy.
    7. Marketingový management cestovního ruchu.
    Marketingový management, hodnocení a kontrola.

    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána tato média : video. ani k jeho prezentaci nejsou elektronická média využívána.
Literature
    required literature
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
  • KASPAR, C. Základy cestovného ruchu. B. Bystrica: EF UMB, 1995. ISBN 80-901166-5-5. info
  • FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava: SPN, 1993. ISBN 80-08-01978-6. info
  • NOVACKÁ, Ľ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: Elita, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
    recommended literature
  • FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
  • CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
  • FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
  • MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. Praha: BABtext, 1993. ISBN 80-901444-6-2. info
  • MARK H. MC CORMACK. Co Vás nenaučí na Harvardu aneb jak úspěšně podnikat. Praha: Prostor, 1991. ISBN 80-85190-13-3. info
  • SCHNABEL, H. Marketing v praxi. Praha: ČOaPK, 1990. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/MAR062