MAR066 Promotion in Tourism

School of Business Administration in Karvina
Winter 2007
Extent and Intensity
2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Guaranteed by
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíl kurzu: Posluchači se seznámí jednak s propagací v cestovním ruchu, ale také se vším co úspěšné propagaci předchází (stanovení cílů propagace, stanovení rozpočtu propagace, rozhodování o propagační zprávě, rozhodování o použití média propagace, hodnocení účinnosti propagace, přímý marketing, distribuční cesty v cestovním ruchu, proces komunikace v cestovním ruchu) a co je a co není dovoleno v reklamě.
Syllabus (in Czech)
  • Struktura výkladu:
    1. Marketing cestovního ruchu
    2. Propagační mix marketingu cestovního ruchu
    3. Propagační zpráva
    4. Rozhodování o použití média propagace
    5. Hodnocení účinnosti propagace
    6. Přímý marketing
    7. Distribuční cesty v cestovním ruchu
    8. Proces komunikace v cestovním ruchu
    9. Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu..

    Obsah kurzu:
    10.Marketing cestovního ruchu
    Specifika služeb cestovního ruchu, marketingový systém, 8 P marketingu cestovního ruchu.
    11.Propagační mix marketingu cestovního ruchu
    Promotion. Reklama. Public Relations. Osobní prodej.
    12.Propagační zpráva
    Plánování propagace, stanovení cílů, strategie a rozpočtu propagace
    13.Rozhodování o použití média propagace
    Dosah, frekvence a účinnost propagace. Druh média propagace. Nosiči zprávy propagace. Načasování média propagace.
    14.Hodnocení účinnosti propagace
    Výzkum účinnosti propagace na prodej. Techniky výzkumu propagace.
    15.Přímý marketing
    Využití databáze cestovního ruchu. Prodejní propagace v cestovním ruchu.
    16.Distribuční cesty v cestovním ruchu
    Řízení distribučních cest v cestovním ruchu. Distribuční spolupráce, konflikt a konkurence v cestovním ruchu.
    17.Proces komunikace v cestovním ruchu
    Výběr komunikačních kanálů. Komunikační mix.
    18.Využití informačních technologií v propagaci cestovního ruchu
    Využití Internetu a TV - Shopu. Státní podpora propagace cestovního ruchu.


    Využití elektronických médií:
    V rámci výuky kurzu a k jeho prezentaci jsou využívána tato elektronická média: video.
Literature
    required literature
  • CRHA, I., KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-308-1. info
  • MORRISON, A. M. Marketing v pohostinství a CR. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-605-90-2. info
  • NĚMČANSKÝ, M. Propagace v cestovním ruchu. Karviná: Slezská univerzita, 1995. ISBN 80-7248-013-8. info
    recommended literature
  • FERNER, F-K. Public relations öffentlichkeitsarbeit im Tourismus (záznam přednášek. info
  • HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9. info
  • SEIFERTOVÁ,V. Marketing v lázeňském cestovním ruchu. Praha: Jindřich Kraus - Pragoline, 2003. ISBN 80-86592-00-6. info
  • KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0. info
  • FERNER, F.-K. Urlaub wie Persil verlaufen. Erfolgreiche Gästenwerbung und. Wien: Österreichischer Wirtschaftsverlag, 1995. ISBN 3-85212-073-X. info
  • FERNER, FRITZ-KARL. Marketing cestovného ruchu v praxi. Bratislava:SPN, 1993. ISBN 80-0801978-6. info
  • NOVACKÁ, Ĺ. Marketingový management podnikov cestovného ruchu. Bratislava: ELITA, 1993. ISBN 80-85323-30-X. info
  • BÁRTA, V. Propagace. Praha: VŠE, 1993. info
  • MÜHLBACHER, H. Selektivní propagace. Praha: BABtext, 1993. ISBN 80-901444-6-2. info
  • KOTLER, P. Marketing management, analýza, plánování, využití, kontrola. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • HARWAY, CH. Úspěch při získání zákazníků. Praha: Informatorium, 1992. ISBN 80-85427-24-9. info
  • SCHNABEL, H. Marketing v praxi. Praha: ČOaPK, 1990. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2008.
  • Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/MAR066