OPF:MARK105 Business Companies - Course Information
MARK105 Business Companies
School of Business Administration in KarvinaWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economy of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, M_EKOMAN)
- Syllabus (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámit studenty se specifiky obchodních firem s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodní firmy. Kurz je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
1. Okolí obchodní firmy
2. Strategie obchodních firem
3. Marketingové cíle obchodních firem
4. Územní a tržní analýza
5. Řízení a plánování prodeje
6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě
8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)
9. Mzdové systémy v obchodní firmě a pracovní motivace
10. Pracovní procesy v obchodním provozu
11. Organizace práce v obchodním provozu
12. Manažérský systém informací
13. Bezpečnostní management
- Cílem kurzu je seznámit studenty se specifiky obchodních firem s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodní firmy. Kurz je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
- Literature
- required literature
- STARZYCZNÁ.H. Obchodní firmy (vybrané problémy řízení). Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-124-X. info
- CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
- JINDRA, J. Obchodní firmy. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-8. info
- recommended literature
- PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-85943-48-4. info
- STARZYCZNÁ.H.,STEINER.J. Maloobchod v českých zemích v proměnách let 1918-2000. Karviná: OPF SLU, 2000. ISBN 80-7248-084-. info
- STARZYCZNÁ, H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). (doktorská disertační práce) Ostrava: VŠB-TU, 1999. info
- ZADRAŽILOVÁ., KHELEROVÁ. Management obchodní firmy. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-85623-72-2. info
- JINDRA, J. Retailing v USA. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-364-3. info
- BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-25-X. info
- MASON, J. B., MAYER., M. L. Modern Retailing. Boston: Homewood Ing., 1990. ISBN 0-256-07959-5. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2007/MARK105