KCJK512S Media and Culture

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící)
Garance
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
1. To develop an understanding of different cultures, including popular culture, and their role in the development of mass media. 2. To encourage media literacy so that students will be more sensitive to media messages and the effects of media on individuals. 3. To understand the ways that advertising media both reflect and shape societal attitudes, values, and behaviors. 4. To become aware of critical approaches which can be applied to the understanding of media and culture and their application to commercialism.
Literatura
    povinná literatura
  • DOWNING, M. Questioning the Media. info
  • RYAN AND WENTWORTH. Media and Society. The Production of Culture in the Mass media, 1999. info
    doporučená literatura
  • DAY, LOUIS A. Ethics in Media Communication. 2000. info
  • MASSEY, K. Media Literacy & Culture. 1999. info
  • PATTERSON, PHILIP & WILKINS, LEE C. Media Ethics: Issues and Cases. 1998. info
  • SEVERIN & TANKARD. Communication Theories. 1997. info
  • SILVERBLATT. Media Literacy: Keys to interpreting. Media Messages. Art, 1995. info
  • LOWE, B. Media Mythologies. 1995. info
  • STEVENSON, R. Global Communication in the Twenty-First Century. 1994. info
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009.