OPF:KCJKK020S Business Reading - Course Information
KCJKK020S Business Reading
School of Business Administration in KarvinaWinter 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Krystyna Heinz (lecturer)
Mgr. Emil Horký, PhD. (lecturer)
Mgr. Hedvika Suchoňová, Ph.D. (lecturer) - Guaranteed by
- Mgr. Emil Horký, PhD.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Finance (programme OPF, B_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 2.2 - C 1.1 pokročilí Zlepšení čtecích dovedností a porozumění cizojazyčnému textu. Seznámení s pragmalingvistickými aspekty textů a technikami čtení. Práce s různými typy textů (publicistické, populárně vědecké a odborné), různé techniky čtení (scanning, skimming, intensive reading), rozšiřování běžné i odborné slovní zásoby. Zvýšení rychlosti čtení a chápání obsahu čteného textu, rozšíření běžné i odborné slovní zásoby. Schopnost porozumět odbornému textu, vyvozovat správné závěry a správně text interpretovat, shrnout text ústně i písemně.
- Syllabus (in Czech)
- Struktura výkladu:
1. Teoretický výklad různých čtecích technik
2. Teorie účinného čtení, intenzívní čtení
3. Skimming, scanning, struktura textu
4. Slovní zásoba, obohacování slovní zásoby, hledání synonym/antonym v textu, odhad významu z kontextu
5. Frazeologie, úvod do idiomů
Obsah předmětu:
Texty, na kterých budou procvičovány znalosti a dovednosti prezentované v teoretické části, budou pokrývat následující oblasti:
1. Hospodářství - strategie a ukazatele růstu, fúze, globalizace, ekologie
2. Marketing - marketingové studie, reklama, veletrhy, nadnárodní řetězce
3. Trh práce - zaměstnanost, rekvalifikace, povolání, kariéra
4. Turismus - trendy, volný čas, životní styl
5. Zahraničí - zahraniční politika a obchod, obchodní vztahy a kontakty, trhy
6. Media - tisk, nakladatelství, televize, zábavný a hudební průmysl, Internet a eCommerce
7. Věda a technika - nové vývojové trendy, objevy, vynálezy
8. Kultura - divadlo, film, literatura, hudba
- Struktura výkladu:
- Literature
- required literature
- Autentické materiály z tisku a internetu. info
- HORKÝ, E., SUCHOŇOVÁ, H. Business Reading. z tisku. info
- recommended literature
- GREENALL, S. Effective Reading. London: Cambrigde University Press, 2002. info
- SPACK, R. Guideline. London: Cambridge University Press, 2002. info
- PAKENHAM, K. J. Making Connections. London: Cambridge University Press, 2002. info
- REVELL, R., SWEENEY, S. Reading Business English. London: Cambridge University Press, 2002. info
- KRAHNKE, K. Reading Together. London: Cambridge University Press, 2002. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/KCJKK020S