OPF:MAR104 Marketing of Services - Course Information
MAR104 Marketing of Services
School of Business Administration in KarvinaWinter 2008
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Pavla Sýkorová (lecturer)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Economics of Enterprise in Trade and Services (programme OPF, M_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Kurz zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
- Syllabus (in Czech)
1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
2. Postavení marketingu ve službách
3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
5. Cenová tvorba v oblasti služeb
6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
7. Lidé a služby
8. Fyzické vnímání služeb
9. Provozování služeb
- Literature
- required literature
- JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. Karviná :OPF SU, 1996. ISBN 80-85879-34-4. info
- HESKETT, J.L. SASSER, W.E. HART, CH.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Praha: Victoria Publishing, 1993. info
- recommended literature
- Odborné časopisy Ekonom, Profit, Obchod a služby, Obchodník (ročníky 1994 - 1997). info
- PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
- The marketing of Services. Prentice Hall International, 1990. info
- WALSH, K. CLARKE, F.M. STAVART, J. Marketing in Local Govermment. Harlow, 1989. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/MAR104