MARE001S Marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2008
Rozsah
Přednáška 1 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Seznámit posluchače s marketingovou teorií, s jejím filozofickým a sociálně ekonomickým základem. Jde o integrovanou koncepci, zahrnující všechny podnikatelské aktivity a mikroekonomické oblasti. Přednostně bude prezentován jako rozvinuté vědomí sounáležitosti každého pracovníka od vrcholového vedení až po řadového pracovníka podniku s cílem generovat nejen dobře fungující odbytové hospodářství, ale i úspěšná marketingová rozhodnutí. Cílem bude ukázat a teoreticky zdůvodnit studentům nárůst oblastí praktické aplikace marketingu do šíře i do hloubky včetně změn v marketingovém managementu a aplikovaném instrumentariu ve vzájemných souvislostech.
Osnova
  • Seznámit posluchače s marketingovou teorií, s jejím filozofickým a sociálně ekonomickým základem. Jde o integrovanou koncepci, zahrnující všechny podnikatelské aktivity a mikroekonomické oblasti. Přednostně bude prezentován jako rozvinuté vědomí sounáležitosti každého pracovníka od vrcholového vedení až po řadového pracovníka podniku s cílem generovat nejen dobře fungující odbytové hospodářství, ale i úspěšná marketingová rozhodnutí. Cílem bude ukázat a teoreticky zdůvodnit studentům nárůst oblastí praktické aplikace marketingu do šíře i do hloubky včetně změn v marketingovém managementu a aplikovaném instrumentariu ve vzájemných souvislostech.
    1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
    2. Řízení (management) marketingové činnosti
    3. Analýza marketingového prostředí
    4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
    5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
    6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
    7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
    8. Produkt a produktová politika
    9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
    10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
    11. Komunikační mix
    12. Mezinárodní marketing a marketing služeb
Literatura
    povinná literatura
  • HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SU, 2004. ISBN 80-7248-239-4. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-600-5. info
    doporučená literatura
  • KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
  • KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
  • MEFFERT, H. Marketing. Wiesbaden: Verlag Gabler, 1997. ISBN 3-409-69014-X. info
  • Mc.CARTHY, E.J., PERREAULT, W. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-29-5. info
  • SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
  • HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
  • BURKOWITZ, E., KERIN, R., RUDELINS, W. Marketing. Boston: IRWIN, 1989. ISBN 0-256-07513-1. info
Informace učitele
Předmět je ukončen písemnou zkouškou - testem. Podmínkou zapsání a přijetí ke zkoušce je vypracování projektu nebo eseje na základě zadání vyučujícího v rozsahu cca 10 hodin práce studenta. Tato práce musí být odevzdána v předem stanovené formě a úpravě nejpozději v 10. výukovém týdnu příslušného semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2007.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2008/MARE001S