MARK104 Marketing of Services

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Kurz zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
Syllabus (in Czech)
  • Seznámit posluchače s aplikací marketingu v oboru služeb. Kurz zahrnuje objasnění definice služeb, zvláštnosti marketingového mixu ve službách, pojmu service economy v rámci vývoje světové ekonomiky. Pochopení adaptace marketingové strategie a marketingového výzkumu služeb.
    1. Definice služeb, jejich vlastnosti a klasifikace
    2. Postavení marketingu ve službách
    3. Analýza trhu a výzkum trhu pro odvětví služeb
    4. Produkt služby, koncepce výhod pro spotřebitele, plánování a vývoj produktu
    5. Cenová tvorba v oblasti služeb
    6. Podpora prodeje, metody distribuce služeb
    7. Lidé a služby
    8. Fyzické vnímání služeb
    9. Provozování služeb
Literature
    required literature
  • JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
  • JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. Karviná :OPF SU, 1996. ISBN 80-85879-34-4. info
  • HESKETT, J.L. SASSER, W.E. HART, CH.W.L. Služby - cesta k úspěchu. Praha: Victoria - Publishing, 1993. info
    recommended literature
  • PAYNE, A. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-276-X. info
  • The marketing of Services. Prentice Hall International, 1990. info
  • WALSH, K. CLARKE, F.M. STAVART, J. Marketing in Local Govermment. Harlow, 1989. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 10 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Winter 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/MARK104