MARKPRE Territorial Economy

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Prostorová ekonomika zkoumá ekonomické aktivity v prostoru, zkoumá, jak vzniká prostorové uspořádání hospodářství, jak toto uspořádání ovlivňuje aktivitu ekonomických subjektů a jak tyto subjekty zpětně působí na prostorové uspořádání ekonomiky. Cílem předmětu je při respektování současné právní úpravy a všech podmínek svobodného podnikání pochopit základní souvislosti vyváženosti a proporcionality ekonomických aktivit. K tomu by měla nápomoci základní znalost územních aspektů podnikání přes lokalizační teorie ekonomických subjektů hlavních sfér podnikání, až po úlohu státu v rozvoji ekonomických aktivit na jedné straně a lokalizační rozhodování podniků na straně druhé. Předmět je určen především pro pracovníky státní správy a místní samosprávy, ale i pracovníky v soukromém sektoru k orientaci v problematice optimalizace ekonomických aktivit.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do prostorové ekonomiky
    2. Lokalizační teorie
    3. Prostorová dimenze ekonomických aktivit
    4. Česká sídelní soustava
    5. Prostorové plánování a jeho širší souvislosti
    6. Technická infrastruktura
    7. Průmyslová výroba
    8. Průmyslová politika a investice
    9. Odvětvová a územní struktura průmyslu
    10. Obchod a maloobchodní síť
    11. Územní strategie maloobchodu
    12. Příklady úlohy orgánů státní správy a samosprávy-1.část
    13. Příklady úlohy orgánů státní správy a samosprávy v rozvoji území- 2. část
Literature
    required literature
  • STARZYCZNÁ, H. Ekonomika obchodu. Karviná: OPF SU, 2003. ISBN 80-7248-192-4. info
    recommended literature
  • STARZYCZNÁ, H. a KOL. Exogenni a endogenní faktory regionálního rozvoje - zhodnocení empirických zkučeností a teoretických přístupů k pólům rozvoje. Karviná, 2005. ISBN 80-7248-337-4. info
  • JANEČKOVÁ,L., STARZYCZNÁ,H. a KOL. Vytvoření marketingové strategie měst a obcí a její ověření v podmínkách MÚ Karviná. Karviná:OPF SU, 2002. ISBN 80-7248-176-2. info
  • DVOŘÁČEK, J. Konkurenční schopnost průmyslu. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0249-6. info
  • HLAVÁČ, J., REKTOŘÍK, J., SKŘÍDLOVSKÁ, E. Ekonomika a řízení technické infrastruktury. Brno:ekonomicko-správní fakulta MU, 1996. ISBN 80-210-1483-0. info
  • CIMLER, P. Územní strategie obchodních firem. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-950-1. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/MARKPRE