SV647M Sales and Market Psychology

School of Business Administration in Karvina
Winter 2008
Extent and Intensity
1/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
ThLic. Cezary Andrzej Mizia, Dr.
Departament of Economics and Public Administration – School of Business Administration in Karvina
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 12 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače ze základními poznatky v oblasti psychologie prodeje a trhu. Úkolem je objasnit řízení prodejních činností, přispět k pochopení psychologických aspektů obchodního jednání a prodeje, které je možno použít ke zvýšení efektivnosti a účinnosti prodeje.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Psychologie trhu
    2. Chování spotřebitele
    3. Psychologie prodeje - osobnost prodejce
    4. Prezentace produktu, firmy
    5. Efektivní komunikace v prodeji
    6. Obchodní cyklus - příprava na jednání
    7. Obchodní cyklus - vedení obchodního rozhovoru I.
    8. Vedení obchodního rozhovoru II.
    9. Vedení obchodního rozhovoru III.
    10. Budování vztahu se zákazníkem
    11. Strategie jednání - vyjednávání
    12. Psychologie propagace a reklamy

Literature
    required literature
  • KOMÁRKOVÁ, R., RYMEŠ, M., VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-632-3. info
  • GRETZ, K, F., DROZDEK, S. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1990. ISBN 80-85605-03-1. info
    recommended literature
  • CASSE, P. Jednání se začíná za hodinu - rychlokurs vyjednávání pro začátečníky i pokročilé. Praha: Management Press,, 2004. ISBN 80-85603-65-9. info
  • CARON, N. Prodej problémovým zákazníkům - klíč k vyjednávání a přesvědčování. Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0204-5. info
  • HELLER, R. Jak úspěšně prodávat. Slovart, 2001. ISBN 80-7209-298-7. info
  • WAGE, J. L. Vyjednávání - strategie a taktika. Ostrava, 2000. ISBN 80-7225-034-5. info
  • KHELEROVÁ, V. Komunikační dovednosti manažera. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-223-9. info
  • KŘIVOHLAVÝ, J. Tajemství úspěšného jednání. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-85623-84-6. info
  • BÁRTA, V., BÁRTOVÁ, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9. info
  • DOUCHOVÁ, J. A KOL. Základy psychologie trhu. Praha: H + H 1993, 1993. ISBN 80-85787-22-9. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2007.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2008/SV647M