OPF:KCJKCN11 German 1 - Part 1 - Course Information
KCJKCN11 German 1 - Part 1
School of Business Administration in KarvinaWinter 2009
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Květuše Mozielowská (lecturer)
Mgr. Irena Orszulik, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Irina Ruberova (lecturer) - Guaranteed by
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Department of Tourism and Leisure Activities – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- CZV Bc Ekonomika podnikání v obchodě a službách (programme OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Marketing a management (programme OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Sociální management (programme OPF, B_HOSPOL)
- CZV Bc Účetnictví a daně (programme OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Veřejná ekonomika a správa (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Úroveň - B 1.1 středně pokročilí Cílem výuky v prvním ročníku je docílit u studentů úrovně B1. Dovednosti komunikace v německém jazyce jsou orientovány na běžné situace spojené s jejich profesním uplatněním, jakož i schopnosti orientovat se jazykově v širokém spektru problémů denní reality, seznámit studenty s reáliemi německy mluvících zemí. Jsou rozvíjeny komplexně všechny čtyři typy dovedností - mluvení, čtení, poslech a písemný projev. Důraz je kladen především na aktivní mluvený projev, na jazykovou pohotovost a schopnost plynule se vyjadřovat v německém jazykovém prostředí tak, aby studující byl kvalitně připraven k zahraničním stážím. Systematicky vede k získání mezinárodního certifikátu ZDaF a k přípravě na další mezinárodní zkoušky profesně zaměřené jako ZDfB.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Unternehmen
Úspěšné prezentování firmy v zahraničí a navazování obchodních kontaktů se zahraničními firmami.
2. Unternehmen
Popis konkurenční firmy, sledování informací v tisku o zahraničních firmách.
3. Unternehmen
Popis firmy (rok založení, místo založení, počet zaměstnanců, výrobky dodavatelské firmy, struktura firmy, finanční zajištění, export, významní zákazníci). Slovní zásoba k tématu, slovesné vazby, zajmenná příslovce, nepřímá řeč, četba s porozuměním.
4. Existenzgründung
Problémy s náklady a výnosy firmy (nájem, elektřina, mzdy, daně, apod.).
5. Existenzgründung
Otázky zdravotního a sociálního pojištění v německém prostředí.
6. Existenzgründung
Problematika samostatně výdělečné činnosti, fixní a podnikové náklady. Daňové právní předpisy, správné sestavení podnikatelského záměru, právní formy podniku.
7. Existenzgründung
Druhy podnikatelských plánů (investiční, finanční, plán rentability, likvidity, plán obratu, plán nákladů apod.) a jejich formální stránka, skloňování přídavného jména v přívlastku, trpný rod po způsobovém slovesu, préteritum.
8. Logistik
Četba reklamních nabídek logistických firem.
9. Logistik
Vyplňování dotazníku k požadovanému transportu, činnosti logistické firmy. Pracovní den přepravce.
10. Logistik
Inzeráty v novinách, vyplňování dotazníku, gramatické jevy: přívlastkové věty, trpný rod, skloňování členu.
11. Geschäftsbrief
Pojmenování jednotlivých částí obchodního dopisu.
12. Geschäftsbrief
Inzeráty v německých novinách, formulování dopisu, přijímací pohovor, životopis.
13. Geschäftsbrief
Navazování kontaktů s obchodními partnery, obsah obchodního dopisu, stavba obchodního dopisu, sestavování životopisu.
- 1. Unternehmen
- Literature
- Language of instruction
- German
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2009/KCJKCN11