OPF:LOGPRIN Management of Purchasing - Course Information
LOGPRIN Management of Purchasing
School of Business Administration in KarvinaWinter 2009
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D. (lecturer)
Ing. Marta Wilczková (lecturer)
Ing. Marta Wilczková (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Logistics Management (programme OPF, B_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Řízení nákupu musí vycházet z celkových strategických preferencí podniku. Cílem řízení nákupu je zabezpečení efektivního a plynulého zásobování podniku jak hmotnými vstupy (zboží, materiál, stroje a zařízení), tak i nehmotnými vstupy (službami), v potřebném množství, kvalitě a při dosažení optimálních cenových a platebních podmínek. Důležitou součástí je proces výběru a řízení dodavatelských subjektů.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Objasnění základních pojmů souvisejících s nákupem.
2. Charakteristika zásobovací činnosti.
3. Klasifikace druhů zásob
4. Zajišťování a krytí potřeb
5. Strategické plánování nákupu
6. Operativní řízení zásobování
7. Řízení informačních toků
8. Výběr dodavatelů a proces hodnocení dodavatelů
9. Řízení kvality nákupu
10. Řízení nákupní logistiky
11. Elektronické nakupování
12. Nákupní centrum podniku a osobnost nákupce
13. Organizační struktury nákupu
- 1. Objasnění základních pojmů souvisejících s nákupem.
- Literature
- required literature
- KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a kol. Jak levněji a lépe nakupovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1145-1. info
- LUKOSZOVÁ, X., GRASSEOVÁ, M., MENŠÍK, O. Řízení nákupu. Ostrava: EF VŠB-TU, 2000. ISBN 80-7078-674-4. info
- TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1999. ISBN 80-85943-73-5. info
- KITA, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998. ISBN 80-88848-28-8. info
- TOMEK, G., TOMEK, J. Nákupní marketing. PraHa.Grada, 1996. ISBN 80-85623-96-X. info
- recommended literature
- M. Synek a kol. Manažerská ekonomika. Grada, Praha, 1996. ISBN 80-7079-133-0. info
- NĚMEC, F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
- PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. info
- KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
- GAMMON, J. S. Nákup a prodej. Praha: Readers International,, 1991. ISBN 80-901454-3-4. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2009/LOGPRIN