OPF:MARCMAR Marketing - Informace o předmětu
MARCMAR Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2010
- Rozsah
- Přednáška 8 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Zdeněk Bednarčík (přednášející)
Ing. Miroslava Heczková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Ing. Miroslava Heczková, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- CZV Bc Ekonomika podnikání v obchodě a službách (program OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Marketing a management (program OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Sociální management (program OPF, B_HOSPOL)
- CZV Bc Účetnictví a daně (program OPF, B_EKOMAN)
- CZV Bc Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Předmět Marketing je v tomto případě chápán jako "základy marketingu", tedy jako seznámení se základními pojmy a vztahy této vědní disciplíny a zároveň jako vstupní brána ke všem dalším marketingovým předmětům, které jsou zařazeny do modulu bakalářských strukturovaných studijních programů a které na znalosti předmětu Marketing navazují. Cílem předmětu tedy je, aby se studenti po zvládnutí učební látky předmětu uměli orientovat v běžné podnikatelské činnosti firem a ostatních organizací očima marketingového pracovníka nebo manažera, aby získali základní znalosti a vědomosti z oblasti marketingu v podobě znalosti nejdůležitějších pojmů a definic, pochopení vztahů a souvislostí a aby byli schopni řešit základní marketingové problémy, které souvisí s uspokojováním potřeb zákazníků a naplňováním podnikatelských cílů firmy.
- Osnova
1. Podstata, pojetí a funkce marketingu
2. Řízení (management) marketingové činnosti
3. Analýza marketingového prostředí
4. Marketingový informační systém a marketingový výzkum
5. Spotřebitelské trhy a kupní chování spotřebitele
6. Analýza trhů obchodních organizací. Analýza odvětví a konkurence
7. Identifikace tržních segmentů, volba cílových trhů
8. Produkt a produktová politika
9. Výběr a řízení marketingových distribučních cest a logistika trhu
10. Cena, tvorba cenových strategií a programů
11. Komunikační mix
12. Mezinárodní marketing a marketing služeb
- Literatura
- povinná literatura
- KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3. info
- KOTLER, P. a kol. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X. info
- HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SU, 2004. ISBN 80-7248-239-4. info
- doporučená literatura
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- KITA, J. a kol. Marketing. Bratislava: Ekonómia, 2002. ISBN 80-89047-23-8. info
- MEFFERT, H. Marketing. Wiesbaden: Verlag Gabler, 1997. ISBN 3-409-69014-X. info
- Mc. CARTHY,E. J., PERREAULT,W. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-29-5. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-85424-83-5. info
- Informace učitele
- řešení případových studií, průběžný test, písemná forma zkoušky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2010/MARCMAR