OPF:MARKOBS Business Companies - Course Information
MARKOBS Business Companies
School of Business Administration in KarvinaWinter 2010
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky obchodních společností s důrazem na problematiku retailingu, kterému je ve vyspělých zemích věnována značná pozornost pro jeho význam nejen v oblasti vytváření pracovních míst, podílu na HDP, ale především v uspokojování potřeb zákazníků - spotřebitelů jako hlavního kritéria úspěšnosti obchodního podniku. Předmět je zaměřen zejména na hlavní rozvojovou složku, což jsou velké a střední firmy, může však posloužit i malým podnikatelům, kteří chtějí uspět na trhu a uplatnit se zde po boku velkých firem či různých obchodních sdružení.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Okolí obchodní společnosti
2. Strategie obchodní společnosti
3. Marketingové cíle obchodních společností
4. Územní a tržní analýza
5. Řízení a plánování prodeje
6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě
7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě
8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)
9. Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace
10. Pracovní procesy v obchodním provozu
11. Organizace práce v obchodním provozu
12. Manažérský systém informací
13. Bezpečnostní management
- 1. Okolí obchodní společnosti
- Literature
- required literature
- STARZYCZNÁ, H. Obchodní společnosti. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-555-0. info
- STARZYCZNÁ, H. Obchodní firmy ( vybrané problémy řízení). Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-124-X. info
- CIMLER, P. Retail management (vybrané kapitoly). Praha: VŠE, 1999. ISBN 80-7079-596-4. info
- JINDRA, J. Obchodní firmy. Praha: VŠE, 1998. ISBN 80-7079-8. info
- recommended literature
- GITMAN,L., MCDANIEL,C. The Future of Business. Cincinnati: SouthWestern, 2003. ISBN 0-324-1212575-5. info
- KOL. Koncentrace obchodních firem na českém trhu. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0204-6. info
- STARZYCZNÁ, H., STEINER, J. Maloobchod v českých zemích v proměnách let 1918-2000. Karviná: OPF SU, 2000. ISBN 80-7248-084-. info
- STARZYCZNÁ, H. Strukturální proměny maloobchodní sítě v českých zemích od meziválečných let po současnost (v letech 1918-2000). (doktorská disertační práce) Ostrava: VŠB-TU, 1999. info
- PRAŽSKÁ. L., JINDRA, J. Obchodní podnikání. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1997. ISBN 80-85943-48-4. info
- PRAŽSKÁ, L. Řízení obchodních firem. Praha: VŠE, 1995. ISBN 8O-7079-651-. info
- ZDRAŽILOVÁ, D., KHELEROVÁ, V. Management obchodní firmy. Praha, 1994. ISBN 80-85623-72-2. info
- JINDRA, J. Retailing v USA. Praha: VŠE, 1994. ISBN 80-7079-364-3. info
- BUREŠ, I. Jak úspěšně řídit prodejní tým. Praha: Management Press, 1993. ISBN 80-85603-25-X. info
- MASON, J., B., MAYER, M., L. Modern Retailing. Boston: Homewood Ing., 1990. ISBN 0-256-07959-5. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2010/MARKOBS