LOGPRIN Řízení nákupu

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2012
Rozsah
2/1/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Marta Wilczková (přednášející)
Ing. Milena Botlíková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Marta Wilczková (cvičící)
Garance
doc. Ing. Xenie Łukoszová, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Předpoklady
Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Logistika a Management.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Řízení nákupu musí vycházet z celkových strategických preferencí podniku. Cílem řízení nákupu je zabezpečení efektivního a plynulého zásobování podniku jak hmotnými vstupy (zboží, materiál, stroje a zařízení), tak i nehmotnými vstupy (službami), v potřebném množství, kvalitě a při dosažení optimálních cenových a platebních podmínek. Důležitou součástí je proces výběru a řízení dodavatelských subjektů.
Osnova
  • 1. Objasnění základních pojmů souvisejících s nákupem.
    2. Charakteristika zásobovací činnosti.
    3. Zajišťování a krytí potřeb
    4. Klasifikace druhů zásob
    5. Operativní řízení zásobování
    6. Strategické plánování nákupu
    7. Řízení informačních toků
    8. Výběr dodavatelů a proces hodnocení dodavatelů
    9. Řízení kvality nákupu
    10. Řízení nákupní logistiky
    11. Elektronické nakupování
    12. Nákupní centrum podniku a osobnost nákupce
    13. Organizační struktury nákupu
Literatura
    povinná literatura
  • KAPLAN, M., ZRNÍK, J. a kol. Jak levněji a lépe nakupovat. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1145-1. info
  • LUKOSZOVÁ, X. Nákup a jeho řízení. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7078-674-4. info
  • LUKOSZOVÁ, X., GRASSEOVÁ, M., MENŠÍK, O. Řízení nákupu. Ostrava: EF VŠB-TU, 2000. ISBN 80-7078-674-4. info
  • TOMEK, J., HOFMAN, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: MANAGEMENT PRESS, 1999. ISBN 80-85943-73-5. info
  • KITA, J. Nákup a predaj. Bratislava: Sprint, 1998. ISBN 80-88848-28-8. info
  • TOMEK, G., TOMEK, J. Nákupní marketing. PraHa.Grada, 1996. ISBN 80-85623-96-X. info
    doporučená literatura
  • M. Synek a kol. Manažerská ekonomika. Grada, Praha, 1996. ISBN 80-7079-133-0. info
  • NĚMEC, F. Logistika. Karviná: OPF SU, 1995. ISBN 80-85879-24-7. info
  • PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2. info
  • KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
  • GAMMON, J. S. Nákup a prodej. Praha: Readers International,, 1991. ISBN 80-901454-3-4. info
Výukové metody
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Metody hodnocení
Zápočet
Informace učitele
průběžný test, zpracování seminární práce aukce v rámci jiné zátěže, písemná forma zápočtu
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011, zima 2013.