INFKMMI Management and Marketing of Information Services

School of Business Administration in Karvina
Winter 2013
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Václav Lednický, CSc. (lecturer)
RNDr. Jindřich Vaněk, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Václav Lednický, CSc.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s managementem a marketingem firem provádějící informační služby na straně jedné a významem informačních služeb pro management a marketing firem na straně druhé.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Postavení mají moderních informační a komunikační technologie v novém pojetí ekonomiky.
    2. Marketing informačních služeb.
    3. Marketingový mix ve službách a v informačních službách.
    4. Informace, vznik a užití informace, komunikace informací, informační gramotnost.
    5. Informační věda.
    6. Dokumenty.
    7. Práce s dokumenty.
    8. Metadata, funkce metadat.
    9. Vytváření charakteristiky obsahu, indexace obsahu.
    10. Vyhledávání informací.
    11. Nelineární text, hypertext, hypermédia.
    12. Instituce poskytující informační služby.
    13. Samostatné zpracování seminární práce.
    1. Management informačních služeb, postavení mají moderních informační a komunikační technologie v novém pojetí ekonomiky, role podnikové informatiky v rámci podnikového systému, trendy rozvoje informačních technologií.
    2. Marketing informačních služeb, základy marketingu služeb, vymezení sektoru služeb, definice služeb a charakteristika jejich vlastnosti, marketingová koncepce a strategie, marketingový mix ve službách, analýza trhu a marketingovém výzkumu.
    3. Marketingový mix ve službách a v informačních službách.
    4. Informace, překážky mezi vznikem a užitím informace, komunikace mezi tvůrcem a uživatelem informace, uchovávání informací v informačních fondech, životní cyklus informace, informační gramotnost.
    5. Informační věda, základní pojmy informační vědy a komunikace.
    6. Dokumenty, definice dokumentu, typy dokumentů, identifikace dokumentů.
    7. Práce s dokumenty, ukládání a vyhledávání dokumentů, jejich popis, vyhodnocování relevance informačního zdroje, práce s primárními a sekundárními prameny a s charakteristikami obsahu dokumentů.
    8. Metadata, funkce metadat, standardizace metadat, metadatové formáty.
    9. Vytváření charakteristiky obsahu, indexace obsahu.
    10. Vyhledávání informací, identifikace relevantních dokumentů nebo informací v informačních zdrojích, dotazovací a selekční jazyky, třídění a ukládání informací, vyhledávání a charakterizace obsahu dokumentu pomocí váhy, pojmové vyhledávání, invertované soubory, předmětové katalogy, fonetických algoritmy, vyhledávání informací na internetu.
    11. Nelineární text, hypertext, hypermédia, vzory základních struktur hypertextu a hypermédií, uzly a způsobem jejich propojení, fulltext.
    12. Instituce poskytující informační služby, typy služeb, knihovny, databázová centra, informační střediska, výměnné formáty.
    13. Samostatné zpracování seminární práce.
Literature
    required literature
  • VANĚK, J. Management a marketing informačních služeb. Karviná : SU OPF, 2006. info
  • JANEČKOVÁ, L. Marketing služeb. Karviná :OPF SU, 1996. ISBN 80-85879-34-4. info
    recommended literature
  • KUČEROVÁ H. Metody a techniky informačního managementu. URL info
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
  • PAPÍK, R. Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace : strategie vyhledávání a prezentace. Praha :Ekopress, 1998. ISBN 80-86119-03-3. info
  • DYSON, P., COLEMAN, P., GILBERT, L. Intranet : plánování, výstavba, provoz : kompletní průvodce. . Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-670-6. info
  • STUCHLÍK, P., PEGNER, M., DVOŘÁČEK, M. Marketing a reklama na internetu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-630-7. info
  • SATRAPA, P. World-Wide Web pro čtenáře, autory a misionáře. Neokortex s. r. o., 1996. info
  • LANGFORD, D. Practical Computer Ethics. London, McGraw-Hill International Limited, 1995. info
  • STERNE, J. World Wide Web marketing : integrating the Internet into your marketing strategy. New York: Wiley, 1995. ISBN 0-471-12843-0. info
Teaching methods
Lecturing
Lecture with a video analysis
One-to-One tutorial
Students' self-study
Assessment methods
Grade
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Domácí příprava na výuku10
Konzultace6
Ostatní studijní zátěž49
Přednáška8
Příprava na zkoušku40
Semestrální práce25
Summary138
The course is also listed under the following terms Winter 2007, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2013/INFKMMI