OPF:MARKCST Price Strategy and Tactics - Course Information
MARKCST Price Strategy and Tactics
School of Business Administration in KarvinaWinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Zdeněk Bednarčík (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Emanuel Šustek, CSc.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Economics in Trade and Services (programme OPF, N_EKOMAN)
- Marketing and Management (programme OPF, N_EKOMAN)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje posluchače s řízením cenové strategie se zaměřením na reálnou praxi v podobě cenové tvorby. Koncepce strategie vychází z marketingu, obecné ekonomie, financí a účetnictví a je zasazena do rámce strategického managementu. Zdůrazňuje vztah cenové strategie k celkové strategii organizace. Předmět objasňuje plánování a řízení tvorby cen v podmínkách nejistoty, uvádí metody analýzy faktorů, ovlivňujících ceny, jednotlivé tvorby cen, seznamuje s cenovou tvorbou v podmínkách mezinárodního obchodu.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
2. Strategie a plánování cenové tvorby
3. Stanovení ceny pro nové výrobky a služby, cenová tvorba produkčních řad
4. Změny cen a cenová tvorba v podmínkách nejistoty
5. Proces prognózování cen
6. Cenová tvorba v organizacích služeb
7. Ceny na mezinárodních trzích
8. Ekonomie a cenová tvorba
9. Funkce nákladů v tvorbě cen
10. Analýza nákladů aktivit organizace
11. Řízení nákladů
12. Tvorba cen a právní aspekty
13. Aktuální problémy cenové tvorby
- 1. Úvod do problematiky cenové tvorby, vztah k obecné ekonomii a marketingu
- Literature
- required literature
- WILCZKOVÁ, M. Cenová strategie a taktika. Karviná SU OPF, 2008. info
- DOYLE D.P. Strategické řízení nákladů. Praha: ASPI, 2002. ISBN 80-7357-189-7. info
- JANEČKOVÁ, L., MECHÚR, R. Cenová strategie a taktika. Karviná: OPF SLU, 1997. ISBN 80-85879-65-4. info
- HANNA, N., DODGE, H., R. Pricing. Zásady a postupy tvorby cen. Praha: Management Press, 1997. ISBN 80-85943-34-4. info
- recommended literature
- NĚMEC, V. Ekonomika výrobních živností a malých podniků. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-57-2. info
- NAGLE T.T., HOLDEN R.K. The Strategy And Tactics Of Pricing - A Guide To Profitable Decision Making. Second Edition, Prentice Hall, 1995. info
- STEPHEN L. MONTGOMERY. Profitable Pricing Strategies. MC Graw. Hill Book Comps, 1988. info
- HIRSHLEIFER, J. Price Teory and Aplications. Prentice Hall, 1984. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study - Assessment methods
- Credit
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2013/MARKCST