OPF:MARKMOB Marketing of Municipalities - Course Information
MARKMOB Marketing of Municipalities
School of Business Administration in KarvinaWinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Jan Urbánek (lecturer)
Ing. Miroslava Vaštíková (lecturer) - Guaranteed by
- Ing. Miroslava Vaštíková
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina - Prerequisites (in Czech)
- MARKMAR Marketing || PEMKMAR Marketing
Předpokladem je absolvování předmětu Marketing. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- European Integration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Public Economy and Administration (programme OPF, B_HOSPOL)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je vysvětlit možnosti využití marketingu ve veřejné správě. Kurz objasňuje marketingové prostředí měst a obcí a vymezuje základní nástroje marketingové analýzy.Vysvětluje používání marketingového mixu, uvádí postupy a metody vytváření strategie municipalit a jejich komunikaci se spotřebiteli produktu municipality.
- Syllabus (in Czech)
1. Vývoj a aplikace marketingové koncepce měst a obcí
2. Poznání marketingového prostředí obce
3. Hledání pozice obce a segmentace zákazníků.
4. Marketingový mix obce
5. Produkt obce
6. Cena a distribuce
7. Komunikační mix
8. Lidé
9. Materiální prostředí
10. Procesy a partnerství
11. Marketingová strategie obce
12. Podnikatelská kultura obce
13. Praktické zkušenosti s marketingem obce
- Literature
- required literature
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF Karviná, 2006. ISBN 80-7248-386-2. info
- JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-995-0. info
- JANEČKOVÁ, L.- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8. info
- recommended literature
- REKTOŘÍK, J., ŠELEŠOVSKÝ, J. a kol. Jak řídit kraj, město, obec. Strategie komunikace řízení. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2957-9. info
- SMITH,H. City marketing. Oxford: Univerzity Press, 1993. info
- WELSH, K. Marketing in Local Government. Essex.: Longman House Harlow, 1989. info
- Teaching methods
- One-to-One tutorial
Skills demonstration
Students' self-study - Assessment methods
- Written exam
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 8 HOD/SEM.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2013/MARKMOB