OPF:MARNKSMG Strategický marketing - Informace o předmětu
MARNKSMG Strategický marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2014
- Rozsah
- 0/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Garance
- Ing. Zdeněk Bednarčík
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvíjí poznatky z těchto předmětů. Jeho cílem je povýšit teoretický a metodologický základ těchto disciplín, zabezpečit jejich mezioborové a interdisciplinární vazby a dosáhnout toho, aby studenti byli schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy. Strategický charakter předmětu vyžaduje, aby studenti znali základy výzkumné, řešitelské a badatelské činnosti a aby výsledky výzkumů uměli transformovat do teorie a zejména do praktických podnikatelských aktivit a marketingových projektů. Posluchači v rámci kurzu řeší praktické příklady s využitím získaných poznatků. Svým obsahem má předmět přímé vazby na ostatní volitelné i závazné předměty včetně zpracovávání diplomových prací.
- Osnova
- 1. Metodologie strategického marketingu
2. Strategické marketingové řízení
3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí
4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza.
5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu
6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa
7. Metodika firemní marketingové strategie
8. Mezinárodní marketingové strategie.
9. Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky
10.Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb
11. Strategie a plánování cenové tvorby
12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby
13. Prognostické analýzy s využitím matematicko-statistických metod
1. Úvod do strategického marketingu, obecné vymezení základních pojmů, jejich podstaty, šíře, hloubky a vzájemných vazeb. Pojmy strategie a marketingové strategie, řízení a strategické marketingové řízení, plánování a strategické marketingové plánování. Principy strategického myšlení.
2. Strategický řídící proces jako východisko pro marketingové řízení. Typy marketingových strategií, vhodnosti jejich použití. Definování poslání firem. Strategické marketingové cíle a dílčí firemní strategie.
3. Marketingové analýzy externí a interní. Analýza makroprostředí. Analýza a měření trhu. Analýza chování zákazníka a konkurence.
4. Interní analýza silných a slabých stránek. Sestavení SWOT analýzy, postup, metodika, příklady. Formulace specifických předností. Analýza průmyslového trhu.
5. Stanovení marketingových cílů, formulování marketingových strategií. Sestavení marketingového plánu jako základního plánovacího dokumentu. Příklady marketingových plánů a firemních cílů.
6. Úkoly realizační etapy. Řešení formou strategických projektů. Postup realizace marketingového plánu. Klíčové skutečnosti realizační kontroly. Proces realizační kontroly. Marketingový audit.
7. Implementace strategického marketingu do praktické činnosti firmy. Obsah a struktura firemní strategie. Postup při zpracování firemní strategie. Podmínky úspěšného zpracování a realizace marketingové strategie. Příklady zpracované a zavedené firemní strategie.
8. Vývozní marketing. Globální marketingová strategie. Mezinárodní marketingové řízení.
Specifika strategického marketingu v mezinárodních podmínkách.
9. Evidence základních dat a údajů o partnerech, produktech, konkurenci. Předpoklady a východiska realizace systému CRM. Komunikační nástroje v CRM. Podmínky úspěchu implementace CRM.
10. Charakteristika služeb. Uplatňování jednotlivých nástrojů marketingového mixu.Marketing ve veřejném sektoru.Nový styl řízení ve veřejném sektoru.
11. Strategický řídící proces, cenová strategie, hodnota produktu pro zákazníka, výhoda pro zákazníka, cenová diferenciace, taktika cenové tvorby.
12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby
Cíle stanovení ceny, metody výpočtu ceny, cenová politika a slevy, ceny a podpora prodeje, ceny a marketingové kanály. Typologie cenové strategie, realizace cenové strategie. Revize strategie a tvorba cen.Cenová elasticita, typy a výpočty, stanovení bodu zvratu.
13. Prognózování časových řad. Signalizační a varovný systém. Indikátory změny. Metody prognózování vývoje vnějšího i vnitřního prostředí. Systém reakce na změny tržního prostředí.
- 1. Metodologie strategického marketingu
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2014/MARNKSMG