INMBKMMI Management and Marketing of Information Services

School of Business Administration in Karvina
Winter 2015
Extent and Intensity
0/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Radim Dolák, Ph.D. (lecturer)
doc. RNDr. Ing. Roman Šperka, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Ing. Roman Šperka, Ph.D.
Department of Informatics and Mathematics – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: doc. Mgr. Petr Suchánek, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s managementem a marketingem firem provádějící informační služby na straně jedné a významem informačních služeb pro management a marketing firem na straně druhé.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Management
    2. Marketing služeb
    3. Informační podpora
    4. Informační věda
    5. Data a informace, informační společnost
    6. Konkurenční zpravodajství
    7. Práce s dokumenty
    8. Metainformační systémy
    9. Vyhledávání informací
    10. Vyhledávání informací na internetu
    11. Nelineární text
    12. Zdroje informací, instituce poskytující informační služby
    13. Zpracování samostatné práce
    1. Management informačních služeb, postavení mají moderních informační a komunikační technologie v novém pojetí ekonomiky, role podnikové informatiky v rámci podnikového systému, trendy rozvoje informačních technologií.
    2. Marketing informačních služeb, základy marketingu služeb, vymezení sektoru služeb, definice služeb a charakteristika jejich vlastnosti, marketingová koncepce a strategie, marketingový mix ve službách, analýza trhu a marketingovém výzkumu.
    3. Informační podpora: informační podpora managementu a marketingu, informační služby, komunikace
    4. Informační věda, základní pojmy informační vědy a komunikace.
    5. Informace, překážky mezi vznikem a užitím informace, komunikace mezi tvůrcem a uživatelem informace, uchovávání informací v informačních fondech, životní cyklus informace, informační gramotnost.
    6. Konkurenční zpravodajství
    7. Práce s dokumenty, ukládání a vyhledávání dokumentů, jejich popis, vyhodnocování relevance informačního zdroje, práce s primárními a sekundárními prameny a s charakteristikami obsahu dokumentů.
    8. Metadata, funkce metadat, standardizace metadat, metadatové formáty.
    9. Vyhledávání informací: vyhledávání dle obsahu, selekční jazyky a charakteristiky dokumentů, předmětové katalogy, vyhledávací stroje, neviditelný web, on-line nástroje, třídění a ukládání informací
    10. Vyhledávání informací na internetu: vyhledávače, způsoby vyhledávání.
    11. Nelineární text, hypertext, hypermédia, vzory základních struktur hypertextu a hypermédií, uzly a způsobem jejich propojení, fulltext.
    12. Zdroje informací: instituce poskytující informační služby, typy služeb, knihovny, databázová centra, informační střediska, výměnné formáty.
    13. Samostatné zpracování seminární práce.
Literature
    required literature
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9. info
  • VANĚK, J. Management a marketing informačních služeb. Karviná : SU OPF, 2006. info
    recommended literature
  • KUČEROVÁ H. Metody a techniky informačního managementu. URL info
  • STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8. info
  • PAPÍK, R. Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace : strategie vyhledávání a prezentace. Praha :Ekopress, 1998. ISBN 80-86119-03-3. info
  • DYSON, P., COLEMAN, P., GILBERT, L. Intranet : plánování, výstavba, provoz : kompletní průvodce. . Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-670-6. info
  • STUCHLÍK, P., PEGNER, M., DVOŘÁČEK, M. Marketing a reklama na internetu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-630-7. info
  • SATRAPA, P. World-Wide Web pro čtenáře, autory a misionáře. Neokortex s. r. o., 1996. info
  • LANGFORD, D. Practical Computer Ethics. London, McGraw-Hill International Limited, 1995. info
  • STERNE, J. World Wide Web marketing : integrating the Internet into your marketing strategy. New York: Wiley, 1995. ISBN 0-471-12843-0. info
Teaching methods
Lecturing
Lecture with a video analysis
One-to-One tutorial
Students' self-study
Assessment methods
Grade
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
Teacher's information
ActivityDifficulty [h]
Domácí příprava na výuku17
Konzultace6
Ostatní studijní zátěž49
Přednáška8
Příprava na zkoušku40
Semestrální práce25
Summary145
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018.
  • Enrolment Statistics (Winter 2015, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/winter2015/INMBKMMI