OPF:PEMBKMAG Marketing - Informace o předmětu
PEMBKMAG Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2017
- Rozsah
- Přednáška 12 HOD/SEM. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Předpoklady
- K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Ekonomika cestovního ruchu)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Finance podniku)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Management hotelnictví)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Marketing a obchod)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Podnikání)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o podstatě a fungování současného marketingu. V první části jsou vysvětleny základní pojmy a principy marketingu a marketingového strategického plánování. Další část je věnována analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací a charakteristice spotřebního trhu a B2B trhů, jejich chování a rozhodovacím procesům, které na těchto trzích probíhají. Nosná část předmětu je zaměřena na charakteristiku jednotlivých nástrojů marketingového mixu - produktu, ceny, dostupnosti a nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola přibližuje problematiku marketingu služeb a využívání marketingu v malých a středních firmách.
- Osnova
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
2. Příprava marketingových strategií a plánů
3. Marketingové prostředí
4. Zabezpečování marketingových informací
5. Analýza spotřebních trhů
6. Analýza B2B trhů a konkurence
7. Segmentace trhu, Targeting a Positioning
8. Produkt a produktová politika
9. Dostupnost produktu a marketingová logistika
10. Cena a cenová politika
11. Marketingová komunikace
12. Marketingové aplikace
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SLU Karviná, 2014. info
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4150-5. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Victoria Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
- doporučená literatura
- MATUŠÍNSKÁ, K., STOKLASA, M. Marketing in Theory and Practice. Karviná: OPF Karviná, 2012. info
- KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing Management.14th. 2012. ISBN 978-0-13-210292-6. info
- KOTLER, P., WONG, V., SAUNDERS, J. a ARMSTRONG, G. Moderní marketing. 4. evropské. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
- Metody hodnocení
- Písemná zkouška
- Informace učitele
- https://elearning.opf.slu.cz/course/view.php?id=506
Průběžný test, písemná forma zkoušky, jiná zátěž.Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 37 Přednáška 39 Zkouška 40 Celkem 116 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2017/PEMBKMAG