OPF:CVABKJN2 Profesní němčina 2 - Informace o předmětu
CVABKJN2 Profesní němčina 2
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2019
- Rozsah
- 0/0/12. Seminář 12 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. (cvičící) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CVABKJN2/01: Čt 31. 10. 11:25–13:00 VE237, Čt 21. 11. 11:25–13:00 VE237, Čt 12. 12. 11:25–13:00 VE237, H. Bobáková
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
Předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Student si může zapsat část 2., má-li splněnu část 1., případně studuje-li současně části 1. a 2.
Studentovi, který získá certifikát z cizího jazyka s mezinárodní platností, bude na požádání uznána příslušná část dle dosažené úrovně jazyka. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8 - Mateřské obory/plány
- Manažerská informatika (program OPF, B_SYSINF)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Ekonomika cestovního ruchu)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Finance podniku)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Management hotelnictví)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Marketing a obchod)
- Podniková ekonomika a management (program OPF, B_EKOMAN, směr Podnikání)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_HOSPOL)
- Veřejná ekonomika a správa (program OPF, B_VES)
- Cíle předmětu
- Po absolvování předmětu úspěšný student dosáhne 1. stupně úrovně B1 (SERR). Předmět je zaměřen především na rozvoj a nácvik samostatného mluveného projevu a poslechových dovedností. Nácvik probíhá formou diskusí, hraní rolí, zpracovávání případových studií a prezentací. V rámci receptivních dovedností, poslechu a čtení, je rozvíjeno rychlé seznámení s textem, obecné porozumění a vyhledávání podrobných informací. Pozornost je rovněž věnována systematickému rozvoji odborného lexika, porozumění a studiu kolokací a odborných frází. Kromě obvyklých jazykových dovedností se student naučí samostatně vyhledávat tematicky zaměřené informace na Internetu. Dále se naučí samostatné práci s interaktivními studijními materiály (DVD-ROM - mj. audio a video nahrávky).
- Osnova
- 1. Dienstleistungsauftrag
2. Outsourcing
3. Kontaktaufnahme am Messestand
4. Betriebsalltag
5. Abwesenheit vom Arbeitsplatz
6. Zwischenfälle, Versäumnisse
7. Sicherheit am Arbeitsplatz
8. Sicherheitsschilder, Sicherheitsmaßnahmen
9. Brandschutz
10. Arbeitsunfälle
11. Marketing und Werbung
12. Markennamen, Werbebotschaften
13. Produkteigenschaften, Produktnamen
1. Dienstleistungsauftrag
Meinungsbildung in der Geschäftsleitung, Abteilungsleiterbesprechungen, Begründungen: weil, denn, nämlich, wegen + Genitiv.
2. Outsourcing
Outsourcing - Argumente für und gegen Outsourcing, Beispiele für das Outsourcing: Werbung, Transport, Kantine, Gebäudereinigung, EDV, Wartung und Indstandhaltung des Fuhrparks, Hausdruckerei.... Indirekte Fragesätze.
3. Kontaktaufnahme am Messestand
Argumente für den Messebesuch, Hallen- und Geländeplan, Messe-Info, ein Messegespräch, Nachmessekontakt. Futur: Versprechen, Vermutung.
4. Betriebsalltag
Personalplanung, formelle und informelle Gespräche am Arbeitsplatz, Gespräche unter Mitarbeitern. Nebensätze. Passiv. Aufgrund + Genitiv.
5. Abwesenheit vom Arbeitsplatz
Ursachen für die Abwesenheit. Ausfallzeiten. Fehlzeiten (gesetzliche, tarifliche, dienstliche, innerbetriebliche, persönliche). Trennbare und untrennbare Vorsilben bei Verben, Vorsilben bei Nomen.
6. Zwischenfälle, Versäumnisse
Beispiele für Zwischenfälle und Versäumnisse: eine falsche Lieferung, ein Brand, ein Arbeitsunfall, eine Verwechslung, eine Verspätung, ein Missverständnis, ein Produktionsfehler, ein unerwarteter Besuch. Präteritum/Plusquamperfekt: nachdem, bevor.
7. Sicherheit am Arbeitsplatz
Einweisung in die Sicherheit im Betrieb. Schilder zur Sicherheit am Arbeitsplatz. Man soll/muss/darf/kann....
8. Sicherheitsschilder, Sicherheitsmaßnahmen
Sicherheitskennzeichnung am Arbeitsplatz, Bedeutung von Schildern: Verbot, Gebot, Warnung, Hilfe/Rettung, Gefahr. Dient zu,/dient dazu, zu....
9. Brandschutz
Verhaltensregel im Brandfall, Brände verhüten, eine Brandmeldung. Konjunktionen während/dagegen.
10. Arbeitsunfälle
Unfälle am Arbeitsplatz, Unfälle verhüten, betriebliche Sicherheitsmaßnahmen und Sicherheitseinrichtungen, Beschreibung von Schadensfällen, die Unfalanzeige, Unfallberichte. Konjunktiv I: Indirekte Rede (Gegenwart und Vergangenheit).
11. Marketing und Werbung
Werbespots, Markennamen, Vertriebswege, Vertriebskonferenzen. Adjektiv - Nomen (-heit, -keit, -ung). Wieso? - Weil... Regel und Ausnahme.
12. Markennamen, Werbebotschaften
Was vermitteln die Werbebotschaften? Welche Vorstellungen verbindet man mit Markennamen? Konditionalsatz (Verb am Satzanfang).
13. Produkteigenschaften, Produktnamen
Produkteigenschaften: umweltfreundlich, vielseitig, naturverbunden, hochwertig, wirksam, leistungsfähig, gründlich, hautfreundlich, angenehm, .... Was soll ein Produktname darstellen? Wortbildung: Adjektive - Nomen.
- 1. Dienstleistungsauftrag
- Literatura
- povinná literatura
- BOBÁKOVÁ, H. Wirtschaftsdeutsch 1. Karviná: SU OPF, 2013. ISBN 978-80-7248-827-8. info
- Dr. Norbert Becker, Dr. Jörg Braunert. Alltag, Beruf & Co. 5. München: Max Hueber Verlag, 2011. ISBN 978-3-19-501590-5. info
- Buscha, Anne, Linthout, Gisela. Geschäftskommunikation - Verhandlungssprache. München: Max Hueber Verlag, 2007. ISBN 978-3-19-091598-9. info
- NEKOVÁŘOVÁ, A., FLIEGLER, D. Alltagssprache Deutsch. Plzeň: Fraus, 2003. ISBN 80-7238-143-1. info
- Dr. Norbert Becker, Dr. Jörg Braunert. Dialog Beruf 2. München: Max Hueber Verlag, 2002. ISBN 3-19-001591-0. info
- Kerstin Namuth, Thomas Lüthi. Gesprächstraining Deutsch für den Beruf. München: Max Hueber Verlag, 2000. ISBN 978-3-19-007246-0. info
- doporučená literatura
- Braunert, J., Schlenker, W. Aufbaukurs Lehrbuch Unternehmen Deutsch. Stuttgart, 2007. ISBN 978-3-12-675745-4. info
- Braunert, J., Schlenker, W. Aufbaukurs Arbeitsbuch Unternehmen Deutsch. Stuttgart, 2006. ISBN 3-12-675746-4. info
- Eismann, V. Wirtschafstkommunikation Deutsch 2. Linz, 2005. ISBN 3-468-90476-2. info
- Výukové metody
- Demonstrace dovedností
- Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
Demonstrace dovedností při cvičení
Písemný zápočtový test (na principu WRITING) - Vyučovací jazyk
- Němčina
- Informace učitele
- Předmět je ukončen zápočtem. Studenti si připraví pro ústní průběžný test ústní projev na jedno z výše uvedených témat výkladu, který je vyučujícím předmětu hodnocen od škály 0 až 20 bodů podle úrovně tohoto projevu. Písemný průběžný test je stanoven na 20 bodů, zápočtový test na 60 bodů. Úspěšné absolvování předmětu je stanoveno získáním alespoň 60 bodů ze 100 možných bodů.
Aktivity Náročnost [h] Konzultace 6 Ostatní studijní zátěž 18 Seminář 6 Zápočet 30 Celkem 60 - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2019/CVABKJN2