MU:MUBME1 Economics, Management and Mark - Course Information
MUBME1 Economics, Management and Marketing
Mathematical Institute in OpavaWinter 2012
- Extent and Intensity
- 0/0. 0 credit(s). Type of Completion: -.
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Tomáš Kopf, Ph.D.
Mathematical Institute in Opava - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Mathematical Methods in Economics (programme MU, B1101)
- Course objectives
- To verify whether the student has successfully mastered the studied subject and gained knowledge and skills needed for either further study or practice.
- Syllabus (in Czech)
- Ekonomika, management a marketing:
- Makro a mikroekonomika, řešení základních ekonomických problémů, charakteristika subjektů ekonomických systémů, pyramida potřeb, výrobní faktory.
- Cíl hospodářské politiky vlády, tvorba a užití HDP a HNP, inflace, nezaměstnanost, cyklický vývoj ekonomiky.
- Trh, faktory ovlivňující nabídku a poptávku, cenová elasticita poptávky, tržní rovnováha se změnou nabídky a poptávky, teorém pavučiny, selhání trhu.
- Finanční trh, poptávka po penězích a jejich nabídka, cenné papíry, charakteristika bankovní soustavy, funkce a činnosti centrální banky.
- Zákon klesajícího mezního užitku, rovnováha spotřebitele, indiferenční křivky, Paretovo optimum, produkční funkce v krátkém a dlouhém období, vztah celkového, mezního a průměrného produktu.
- Firma v dokonalé konkurenci, ekonomický a účetní zisk, fixní, variabilní, celkové a mezní náklady, bod uzavření firmy, bod vyrovnání.
- Firma v nedokonalé konkurenci - monopol, cenová diskriminace prvního, druhého a třetího stupně, konkrétní formy cenové diskriminace.
- Firma v nedokonalé konkurenci - monopolistická konkurence, oligopol, maximalizace zisku, přebytek výrobce a spotřebitele.
- Management - základy managementu a manažerské funkce - plánování, rozhodování, organizování, personalistika a kontrolování, manažerské techniky.
- Marketing - marketing jako pojem, podnikatelské filozofie, trhy a segmentace trhů, kupní chování zákazníků na trzích (spotřebitelských a organizací), marketingový výzkum, marketingový mix a jeho užití (základní a rozšířený), podnikatelský záměr (Business plan).
- Ekonomika, management a marketing:
- Literature
- recommended literature
- J. Soukup a kol. Makroekonomie. Management Press, Praha, 2009. info
- B. Hořejší a kol. Mikroekonomie. Management Press, Praha, 2008. info
- P. A. Samuelson, W. D. Nordhaus. Ekonomie. Svoboda, Praha, 2007. info
- R. Holman. Makroekonomie. C. H. Beck, Praha, 2004. info
- L. Macáková a kol. Mikroekonomie, repetitorium. Melandrinum, Slaný, 2003. ISBN 80-86175-33-2. info
- P.Tuleja. Vybraná témata z mikroekonomie v grafech a pojmech. Aldebaran, Valašské Meziříčí, 2003. ISBN 80-903117-4-1. info
- KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001. info
- SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3. info
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/sumu/winter2012/MUBME1