VIII. HODNOCENÍ MEDIÁLNÍHO PŮSOBENÍ Jak hodnotit dopad naší činnosti v médiích? - zhodnocení odrazu naší kampaně či aktivit v médiích → nedílná součást PR - množství a kvalita článků a odvysílaných spotů = někdy jediné měřitelné kritérium úspěšnosti kampaně - tiskový mluvčí → pravidelně připravuje přehledy mediálních ohlasů = monitoring 1) meziroční srovnání – kolikrát se v daném roce objevilo jméno organizace v médiích (jak roste či klesá povědomí o organizaci u médií a veřejnosti) 2) měsíční přehledy – kolikrát v měsíci 3) hodnocení kvality příspěvků – zda výstupy vyvolávají pozitivní či negativní ohlas (dají se vysledovat nějaké souvislosti?) → poučit se z chyb monitoring médií - k dispozici placené služby, které umožňují prohledávat podle klíčových slov databáze tisku i pořadů a) Výstřižková služba PIS (Pražské informační služby) X ale celkem drahé (PIS monitoruje zadané klíčové slovo v širokém spektru tištěných médií – deníky, týdeníky, měsíčníky a společenské a zájmové časopisy) b) monitoring médií Newton → zřejmě nejkvalitnější monitorovací služba u nás (monitoruje přes 600 domácích a 1500 zahraničních titulů → včetně všech deníků a většiny zpravodajských a publicistických a diskusních pořadů rádií a televizí, i zpravodajských serverů) → i přepisy zpravodajských, publicistických a diskusních pořadů · neomezený on-line přístup do databáze → podle libovolných klíčových slov · monitoring klíčových slov → pomocí jednoduchého softwaru (vlastní databáze, přesnější) c) další elektronické monitory a přehledy tisku → na internetu, některé dokonce bezplatné monitoring vlastní silou - hlavně malé organizace → pro ně by výše uvedené možnosti mohly být drahé → vytvářejí monitoring svépomocí (sledování médií pomocí Google vyhledávače) - informace se shromažďují na webu (i s odkazy) → dobrá zpráva o instituci (pokud to ale není nějaká negativní kauza, reenze)