POPULÁRNĚ –VĚDECKÁ PRAXE KRÁTKÁ SDĚLENÍ MÉDIÍM, TISKOVÁ KONFERENCE KRÁTKÁ SDĚLENÍ MÉDIÍM - NEVYŽÁDANĚ • denní tisk • rádia • TV • web, FB, Instagram atp. („samoobsluha“) • speciální cílová skupina (školy, domovy mládeže atd.) • nejlépe stručným e-mailem • není nutné autorizovat, většinou redaktor použije pasáže přímo z textu nebo si od vás vyžádá další informace • reakce cca 5 % obeslaných KRÁTKÁ SDĚLENÍ MÉDIÍM –VYŽÁDANÁ • denní tisk • telefonem • na diktafon • e-poštou • rádia • telefonem • živě • předtočení • na diktafon • ve studiu • živě • předtočení • TV • zpravodajství • v terénu • ve studiu • živě X předtáčení • zvláštní pořad (rozsáhlejší stopáž) KRÁTKÁ SDĚLENÍ MÉDIÍM • u tisku důrazně vyžadovat autorizaci, nenechat se zatlačit k „žoviálním“ výrazům zvláště, pokud jednáte s novinářem z bulvárního tisku, byť je to váš známý ... • nejasná hranice vzniku tzv. „mediální laviny“ (touha po originalitě je nahrazena „stádovitým“ chováním médií), často informační vliv zahraničních tiskových agentur ??? TISKOVÁ KONFERENCE • vhodná příležitost • ojedinělá akce • výročí • neobvyklá událost • svolání • samostatně nebo přes Syndikát či jinou agenturu?? • v prostorách k tomu určených nebo „doma“?? • zvolit vhodný čas (datum i hodinu), připravit tištěné podklady, příjemné prostředí, občerstvení • zvážit náklady a očekávaný efekt • Podrobněji zde: https://press-servis.ecn.cz/manual/jak-usporadat-tiskovou-konferenci/ DOMÁCÍ ÚKOL Z PILNOSTI • krátká sdělení médiím • možnost pozorování komety na observatoři WHOO! v Opavě • tisková konference • objev zlatého pokladu při rekonstrukci radnice THE END ...