1 Určete typ lexikální jednotky/-tek jako kůl v plotě (10). Hodnocení zdůvodněte. 5 2 Charakterizujte významovou (a slovnědruhovou) stránku slova druhý (15). 5 3 Výrazy sundej (20) a sňal (22) převeďte do tvarů reprezentujících lexémy a jejich významový vztah přesně určete. 5 4 V úplnosti určete významový vztah slov koukat se (26) a zahledět se (27). 5 5 Rozhodněte, zda v případě výrazů se seberu (3) a se sebral (5) jde o dva různé lexémy, nebo o lexém jeden. Stanovisko zdůvodněte. 5 6 Charakterizujte významovou stránku slov(a) sebrat se (3, 5) z předchozího úkolu termínem. 5 7 Určete významový vztah slov vánek (17) a vítr (23) v daném textu, uveďte argument. 5 8 Určete významový vztah slova rozfofrovat (9) a hypotetického utratit. 5 9 Určete významové vztahy slov hlava (27), oči (26), uveďte argument. 5 10 Určete významový vztah slov člověk, rodina (9). Hodnocení zdůvodněte. 5 11 Určete významové vztahy slov hory, jeskyně (3, 4) využité v textu. Hodnocení zdůvodněte. 5 12 V úplnosti určete významové vztahy slov koukat se (26), povídat (26) v daném kontextu. 5 13 Převeďte do reprezentativního tvaru lexémů výrazy já, tebe (14) a určete jejich významový vztah v daném kontextu. 5 14 Přesně určete významový vztah slov nastřádat (9), rozfofrovat (10). Hodnocení zdůvodněte. 5 15 Určete významové vztahy slov myši, lidé (1) využité v textu. Hodnocení zdůvodněte. 5 16 Určete v úplnosti významový vztah slov jeden (15), druhý (15). Hodnocení zdůvodněte. 5 17 Převeďte do reprezentativního tvaru lexémů výrazy těch druhých, nás (8) a určete jejich významový vztah v daném kontextu. 5 18 Určete významový vztah slov nastřádat (9), šesťák (10). 5 19 Určete z více možných hledisek vztahy slov zavál (17), vánek (17). 5 20 Vyjádřete se k významovému vztahu slov zašelestilo (17) a vlnky (18). 5 100–95 A 94–88 B 87–82 C 81–76 D 75–70 E 69–0 F