Informační věda 2

Týden 9

9. Informační architektura

Devátá kapitola se věnuje informační architektuře, jejím předmětem jako i kritériemi, které by měla splňovat funkční webová stránka. Informační architektura je poměrně mladá disciplína. Vznikla pouze před několika léty. Za dobu své existence ovšem zaznamenala veliký růst a prošla řadou inovací. V této kapitole také uvedeme definici průkopníků v informační architektuře – L. Rosenfelda a P. Morvilla. Objasníme si, kdo je informační architekt, jaké musí mít znalosti a dovednosti, čím se při své práci nejčastěji zabývá. Nakonec se zamyslíme nad otázkou, zda je informační architektura důležitá.


Cíle kapitoly: 

·  Charakterizovat simulaci jako jednu ze základních vlastnosti virtuální reality;

·  Uvést konkrétní příklady použití simulací v praxi;

·  Charakterizovat e-learning a m-learning jako metody výuky ve virtuálním prostředí;

·  Charakterizovat koncept tzv. rozšířené reality;

·  Uvést na konkrétních příkladech nejpoužívanější aplikace rozšířené reality.


Ve studijní opoře studujeme strany 61-66.