You are currently viewing the whole syllabus; go back to default view.
The speed of loading and viewing the syllabus may be slower when showing a large amount of content.
Základní studijní materiál:
Týden 1
Obsah
- Definice marketingu.
- Proč implementovat marketing do stylu řízení knihovny?
- Marketingové nástroje.
Klíčová slova
Marketing; marketingové nástroje;
marketingové plánování; marketingový mix.
Cíl
– Podstata
vztahů řízení knihovny a implementace marketingu; jejich charakteristika;
– Vymezení
obsahu pojmu marketing;
– Definice
pojmů marketing; marketingové plánování a marketingový mix.
Učební text:
Týden 2
Obsah
- Marketingová koncepce.
- Marketingové řízení.
- Definice a poslání cílů knihovny.
- Marketingová strategie knihovny.
V uvedených bodech se
seznámíte se základními pojmy
z oblasti marketingové koncepce. Poznáte, jaké zákonitosti platí
v marketingovém řízení. Naučíte se definovat poslání a cíle knihovny.
Pochopíte, jak vytvořit marketingovou strategii knihovny.
Klíčová slova
Marketingová koncepce; marketingové řízení; poslání knihovny; cíle
knihovny; marketingová strategie.
Cíl
Text kapitoly usnadní pochopit
význam marketingové koncepce, marketingového řízení a marketingové strategie.
Vysvětluje význam cílů a poslání knihovny vzhledem k marketingovým nástrojům.
Týden 3
Obsah
- Marketingový výzkum.
- Proces marketingového výzkumu.
- Marketingový mix.
- Uživatelé.
V uvedených bodech se
seznámíte se základními pojmy
z oblasti marketingového prostředí. Poznáte, jaké zákonitosti platí
v marketingovém výzkumu. Naučíte se definovat marketingový mix. Dále nás
bude zajímat uživatel, který stojí v centru dění knihoven.
Klíčová slova
Marketingové prostředí, marketingový výzkum, marketingový mix, uživatel
knihovny.
Cíl
Po prostudování této kapitoly byste
měli být schopni vysvětlit rozdíl mezi mikro a makro prostředím. Popsat
jednotlivé faktory mikroprostředí a makroprostředí.
Text kapitoly usnadní pochopit
význam marketingového prostředí, marketingového výzkumu a jeho procesu vůbec.
Vysvětluje význam marketingového mixu v procesu implementace marketingu do
řízení knihovny.
Týden 4
Marketingový mix
Cíl kapitoly
Po prostudování této kapitoly byste měli být
schopni popsat jednotlivé nástroje marketingového mixu. Vysvětlit, proč je pro
knihovny důležité zformulovat optimální marketingový mix. Objasnit, jak se má
používat marketingový mix.
Marketing vychází z ekonomických věd, ale využívá i jiné vědy, např. psychologii, sociologii a společenské vědy vůbec. Cílem marketingu je dodat produkt správným skupinám zákazníků v pravý čas, na správném místě, za odpovídající ceny a s přiměřenou propagací lépe než konkurence. Úspěšná knihovna musí znát svého uživatele s jeho potřebami a přáními a musí na ně pohotově reagovat. Marketing není synonymum pro prodej. Podstatou prodeje je nabídnout zákazníkovi zboží/služby, které firma vyrobila, bez ohledu na to, co si zákazník přeje. Marketing se nejdříve ptá, co zákazník na trhu vyhledává, a pak připravuje nabídku, která odpovídá zákazníkovým přáním a očekáváním. Organizace se sama na sebe a svoji nabídku dívá zákazníkovýma očima a snaží se objevit i nevyřčená nebo utajená přání, která by mohla zajistit, aby byl zákazník nejen spokojen, ale nadšen. K tomu potřebuje organizace informace a nástroje, s jejichž pomocí bude cílů dosahovat.
Týden 5
Rozšířený marketingový mix
Obsah
- Rozšířený marketingový mix služeb.
- Marketing veřejných služeb.
- Externí, interaktivní a interní marketing.
Po prostudování této kapitoly byste měli být schopni popsat rozdíly mezi
výrobky a službami. Znát rozšířený marketingový mix pro služby. Umět aplikovat
zásady efektivního marketingu služeb. Chápat roli kvality v marketingu
služeb.
Klíčová slova
Služby; rozšířený marketingový mix služeb; externí marketing;
interaktivní marketing; interní marketing.
Učební text:
Týden 6
Obsah
Postupně se seznámíte
s interním PR v knihovnách, vysvětlíme si, co znamená pro knihovnu
pojem identita, seznámíme se s firemní kulturou v knihovnách,
připomeneme image knihovny a závěrem vysvětlíme komunikační politiku knihovny.
1.
Interní PR v knihovnách.
2.
Identita knihovny.
3.
Firemní kultura v knihovnách.
4.
Image knihovny.
5.
Komunikace s uživatelem.
Cíl
– Kompletovat
znalosti o PR;
– zvýraznit
firemní kulturu;
– upozornit
na zvláštnosti komunikace s uživatelem.
Klíčová slova
Komunikace; public relations; identita knihovny; firemní kultura; image
knihovny.
Učební text:
Týden 7
Týden 8
Týden 9
Jak změnit image knihovny
Týden 10
Týden 11
Personální management v prostředí knihoven
Týden 12
Personální management v knihovnách 2
Týden 13
Personální management v knihovnách 3