Teorie divadla a jeho složek

Týden 8


8. Myšlení o divadle. Hlavní představitelé světové divadelní teorie.

V této kapitole studenti získají přehled o vývoji světové divadelní teorie s důrazem na jednotlivé zásadní představitele a jejich díla. Nejprve se blíže seznámí s vůbec prvními nejvýznamnějšími a nejucelenějšími díly se zásadním dopadem na další vývoj divadelní teorie – Aristotelovou Poetikou a Horatiovým Básnickým uměním. Následně svou pozornost soustředí na vývoj teoretických pojednání v období středověku, ale zejména renesance a baroka, v nichž autoři vycházeli právě z Aristotela. Na tyto výrazně normativní estetiky reagují úvahy autorů z období osvícenství a romantismu (Denis Diderot, Johann Wolfgang Goethe a Friedrich Schiller). V závěru nebudou opomenuta ani zásadní jména  myšlení o divadle 20. století.

V opoře studujeme s. 62-71.



Test 8


1.

Autorem formulace „Každá tragédie má tedy nutně šest složek. Jsou to děj, povahokresba, mluva, myšlenková stránka, výprava a hudba.“ je:

Vyberte jednu z nabízených možností:


2.

Základním dílem normativní estetiky baroka a klasicismu je titul:

Vyberte jednu z nabízených možností:


3.

Denis Diderot je autorem spisu:

Vyberte jednu z nabízených možností:


4.

Zakladatelem berlínské teatrologické školy byl:

Vyberte jednu z nabízených možností:


5.

Eugenio Barba se specializoval na:

Vyberte jednu z nabízených možností: