Seminář uměleckého vzdělávání

Týden 3

3. Zahraniční praxe – Francie, Německo

V posledních letech zažívá umělecké vzdělávání v České republice nebývalý rozkvět – a to ve velké míře i díky zahraničním vzorům.

Téma je zaměřeno na ty evropské země, které svým dobrým příkladem inspirovaly rozvoj uměleckého vzdělávání u nás zřejmě nejkomplexněji.


Otázky k 3. okruhu

  1. Seznamte se s textem „Partnerství divadel a škol – projekt TUSCH“, jehož autorkou je Daniela von Vorst, na stranách 40-47 sborníku Cesty ke spolupráci divadel a škol v českém a německém kontextu.
  2. Co vás v obou příspěvcích nejvíce a) překvapilo, b) inspirovalo, c) zarazilo? Své vnímání vysvětlete.
  3. Kde rozpoznáváte rezervy české praxe vzhledem k představeným příkladům praxe zahraniční? Nalezené rozdílnosti konkretizujte.