Seminář uměleckého vzdělávání

Týden 4

4. Český vzdělávací rámec: doporučená literatura, vzdělávací a propagační akce, instituce zabývající se realizací uměleckého vzdělávání

Formální umělecké vzdělávání je pevně zakotveno v českém vzdělávacím systému a jeho tzv. rámcových vzdělávacích programech. Vedle jasných pozitiv je však tento fakt spojen i s úskalími.

Téma je věnováno koncepcím českého uměleckého formálního vzdělávání na různých stupních a typech škol, jeho aktuálnímu stavu, výhledům i výzvám.


Otázky k 4. okruhu

  1. Stručně představte podobu a možnosti uměleckého vzdělávání v českém školním systému.
  2. Seznamte se s textem Neformální umělecké vzdělávání – pojmy, koncepce, organizace, formy, problémy a otevřené otázky, jehož autorkou je Lenka Lázňovská (NIPOS) a jenž je publikován na strach 82–94 citované publikace.
  3. Jak vnímáte vzájemný poměr formálního a neformálního vzdělávání v naší zemi – z hlediska jeho kompatibility, spolupráce, efektivnosti?