Seminář uměleckého vzdělávání

Týden 7

7. Divadelní lektorství II: možnosti finančního a materiálního zajištění (v rozmezí „divadlo jako příspěvková organizace“ – „divadlo jako obecně prospěšná společnost“) 

Divadelní lektorství představuje přirozeně tu oblast uměleckého vzdělávání, která je studijnímu programu Kulturní dramaturgie v divadelní praxi nejbližší.

Následující tři setkání jsou zaměřena právě na podobu uměleckého vzdělávání, jak se realizuje v rámci divadelních institucí v celém jejich rozpětí – od malých divadel komorního typu po velká národní divadla. U nich všech se divadelní vzdělávání v poslední době velmi dynamicky rozvíjí: narůstá četnost aktivit, jejich rozmanitost, zájem ze strany publika, médií a pochopitelně i ze strany potenciálních lektorů.

To vše s sebou nese proměny dané oblasti, její „restrukturalizaci“, nové požadavky, výzvy a vize.


Otázky k 7. okruhu

  1. Jmenujte a stručně charakterizujte hlavní typy divadel dle způsobů jejich financování a zřizovatele.
  2. Jaký typ je vám osobně nejbližší a proč? Co je pro něj specifické? Jmenujte a vysvětlete pravděpodobné klady a zápory daného způsobu fungování.
  3. Navrhněte pro své oblíbené divadlo či pro svůj preferovaný typ divadla vhodnou variantu základních i specifických aktivit/akcí v rámci divadelního lektorství.