Seminář uměleckého vzdělávání

Týden 9


9. Okrajové, "náhodné" a spontánní umělecko-vzdělávací aktivity (pouliční, komunitní, v kavárnách…)

Akce, které lze de facto zařadit pod „umělecké vzdělávání“, probíhají i mimo umělecké a kulturní instituce, dokonce i mimo jakékoli instituce: kavárny, lázeňské haly, staré továrny, polorozpadlé domy, ulice či městská zákoutí… Zde všude se s nimi můžeme – často náhodně – setkat.

Tyto události (eventy) dokážou ohromit svou neotřelostí, živostí, efektností i efektivností – už proto, že je v daném prostoru nikdo neočekává či alespoň je tam pravidelně nevídá.

Téma je věnováno pestré, živé, typicky velmi originální „umělecko-vzdělávací nabídce“, která má právě i díky své jednoznačné mimořádnosti („mimo pravidelný řád“), skutečně mimořádný potenciál.


Otázky k 9. okruhu

  1. Jaké kulturní aktivity tematizovaného typu vás v poslední době nejvíce zaujaly? Čím vás „na první pohled“ oslovily (ať už jste je navštívili, nebo ne)? Kdo je pořádal?
  2. Zvolte jednu konkrétní akci, kterou jste navštívili, a představte ji komplexně (včetně cílové skupiny, způsobu propagace, ohlasu, přínosu, případných záporů apod.).
  3. Realizovali jste či máte zájem realizovat aktivitu v tematizovaném rámci? Přibližte ji.
  4. Shrňte význam podobných akcí, který podle vás mohou + mají mít (a pro koho).