Seminář uměleckého vzdělávání
Týden 1
1. Cíle a podoby uměleckého vzdělávání, práce s publikem v ČR: úvod do situace a problematiky
Divadla, knihovny, muzea, galerie, filharmonie… ZŠ, SŠ, VŠ, ZUŠ i MŠ… Umělecké vzdělávání představuje širokou oblast. Zahrnuje jak formální vzdělávání ve školských institucích, tak neformální vzdělávání (viz 4. téma: Český vzdělávací rámec), na němž se podílejí – mimo kulturní instituce a zařízení – také nevládní neziskové organizace a další subjekty. Nejde přitom pouze o vzdělávání v uměleckých oborech, ale také o vzdělávání prostřednictvím umění.
Neoddělitelnou součástí uměleckého vzdělávání realizovaného především kulturními a uměleckými institucemi a zařízeními je pak práce s publikem.
Otázky k 1. okruhu
- Formulujte jednoduše smysl a význam uměleckého vzdělávání
- S
jakými konkrétními příklady uměleckého vzdělávání jste se v životě
setkali (ať už jako návštěvníci, nebo jako lektoři)? Čím vás oslovily,
případně proč vás neoslovily?
- Jaká možná úskalí lze vnímat v klíčové sféře práce s publikem?