Seminář uměleckého vzdělávání
Týden 3
3. Zahraniční praxe – Francie, Německo
V posledních letech zažívá umělecké vzdělávání v České republice nebývalý rozkvět – a to ve velké míře i díky zahraničním vzorům.
Téma je zaměřeno na ty evropské země, které svým dobrým příkladem inspirovaly rozvoj uměleckého vzdělávání u nás zřejmě nejkomplexněji.
Otázky k 3. okruhu
- Seznamte
se s textem „Partnerství divadel a škol – projekt TUSCH“, jehož
autorkou je Daniela von Vorst, na stranách 40-47 sborníku Cesty ke
spolupráci divadel a škol v českém a německém kontextu.
- Co vás v obou příspěvcích nejvíce a) překvapilo, b) inspirovalo, c) zarazilo? Své vnímání vysvětlete.
- Kde rozpoznáváte rezervy české praxe vzhledem k představeným příkladům praxe zahraniční? Nalezené rozdílnosti konkretizujte.