Seminář uměleckého vzdělávání
Týden 6
6. Divadelní lektorství I: existující a možné podoby praxe, problematika cílových skupin
Divadelní lektorství představuje přirozeně tu oblast uměleckého vzdělávání, která je studijnímu programu Kulturní dramaturgie v divadelní praxi nejbližší.
Následující tři setkání jsou zaměřena právě na podobu uměleckého vzdělávání, jak se realizuje v rámci divadelních institucí v celém jejich rozpětí – od malých divadel komorního typu po velká národní divadla. U nich všech se divadelní vzdělávání v poslední době velmi dynamicky rozvíjí: narůstá četnost aktivit, jejich rozmanitost, zájem ze strany publika, médií a pochopitelně i ze strany potenciálních lektorů.
To vše s sebou nese proměny dané oblasti, její „restrukturalizaci“, nové požadavky, výzvy a vize.Otázky k 6. okruhu
- Stručně shrňte smysl a význam divadelního lektorství, resp. jeho cíle.
- Jaké aktivity ke své realizaci využívá?
- Jaké
máte vy sami zkušenosti s divadelním lektorstvím – jako lektoři či jako
diváci? Popište podobu daných aktivit/akcí. V čem byl jejich přínos a
kde jste vnímali rezervy? Jaké bylo přijetí na straně diváků?
(Nezapomeňte zmínit stránku propagační a dramaturgickou, cílovou skupinu
atd.)
- V jaké divadelní instituci (typ či přímo název) byste měli zájem působit jako organizátoři podobných aktivit a proč?