Seminář uměleckého vzdělávání
Týden 7
7.
Divadelní lektorství II: možnosti finančního a materiálního zajištění
(v rozmezí „divadlo jako příspěvková organizace“ – „divadlo jako obecně
prospěšná společnost“)
Divadelní lektorství představuje přirozeně tu oblast uměleckého vzdělávání, která je studijnímu programu Kulturní dramaturgie v divadelní praxi nejbližší.
Následující tři setkání jsou zaměřena právě na podobu uměleckého vzdělávání, jak se realizuje v rámci divadelních institucí v celém jejich rozpětí – od malých divadel komorního typu po velká národní divadla. U nich všech se divadelní vzdělávání v poslední době velmi dynamicky rozvíjí: narůstá četnost aktivit, jejich rozmanitost, zájem ze strany publika, médií a pochopitelně i ze strany potenciálních lektorů.
To vše s sebou nese proměny dané oblasti, její „restrukturalizaci“, nové požadavky, výzvy a vize.Otázky k 7. okruhu
- Jmenujte a stručně charakterizujte hlavní typy divadel dle způsobů jejich financování a zřizovatele.
- Jaký
typ je vám osobně nejbližší a proč? Co je pro něj specifické? Jmenujte a
vysvětlete pravděpodobné klady a zápory daného způsobu fungování.
- Navrhněte pro své oblíbené divadlo či pro svůj preferovaný typ divadla vhodnou variantu základních i specifických aktivit/akcí v rámci divadelního lektorství.