Seminář uměleckého vzdělávání
Týden 10
10. Profil lektora uměleckého vzdělávání: schopnosti, dovednosti, znalosti 1
Navzdory (přesněji řečeno „v důsledku“) jisté bezbřehosti činnosti lektora uměleckého vzdělání – jak se ozřejmila i v rámci předchozích témat – je zjevné, že tuto pozici nemůže zastávat každý.
Kdo ji tedy zastávat může?
Z předchozích témat rovněž vyplynula řada potřebných dovedností, schopností a znalostí, které jsou ke smysluplné realizaci uměleckého vzdělávání nezbytné.
Které jsou ty klíčové vstupní – a které lze (přičemž je to nutné) získat až prostřednictvím samotné praxe?
Otázky k 10. okruhu
- Na
základě vlastních zkušeností, četby i osobních setkání s lektory
uměleckého vzdělávání formulujte klíčové vstupní dovednosti, schopnosti a
znalosti potřebné ke kvalitní realizaci této pracovní pozice (resp.
tohoto poslání).
- Ve které z nich cítíte vy sami své rezervy?
- Jak byste tento vlastní deficit v případě vážného zájmu o zastávání lektorské pozice řešili (krátkodobě a/či dlouhodobě)?
- V jaké instituci (typ či přímo název) byste měli zájem stát se lektorem uměleckého vzdělávání a proč?
- Na co byste zde kladli jako lektoři uměleckého vzdělávání hlavní důraz, jaké konkrétní aktivity a akce byste zde realizovali (resp. navrhli při pohovoru v rámci konkurzu na tuto pozici)?