Algoritmy a programování IV

Týden 10

LINQ přehled

Pokud chcete implementovat aplikaci LINQ to SQL, postupujte podle kroků popsaných dále v tomto tématu. Všimněte si, že mnoho kroků je nepovinných. Je velmi možné, že můžete objektový model použít ve výchozím stavu.

Pokud chcete začít opravdu rychle, použijte Návrhář relací objektů k vytvoření objektového modelu a začněte kódovat dotazy.

Vytvoření objektového modelu

Prvním krokem je vytvoření objektového modelu z metadat existující relační databáze. Objektový model představuje databázi podle programovacího jazyka vývojáře. Další informace najdete v tématu Objektový model LINQ to SQL.

1. Vyberte nástroj pro vytvoření modelu.

Pro vytvoření modelu jsou k dispozici tři nástroje.

  • Návrhář relací objektů

    Tento návrhář poskytuje bohaté uživatelské rozhraní pro vytvoření objektového modelu z existující databáze. Tento nástroj je součástí integrovaného vývojového prostředí sady Visual Studio a je nejvhodnější pro malé nebo střední databáze.

  • Nástroj pro generování kódu SQLMetal

    Tento nástroj příkazového řádku poskytuje trochu jinou sadu možností než Designer O/R. Modelování velkých databází se nejlépe provádí pomocí tohoto nástroje. Další informace najdete v tématu SqlMetal.exe (nástroj pro generování kódu).

  • Editor kódu

    Vlastní kód můžete napsat buď pomocí editoru editoru visual studio code, nebo jiného editoru. Nedoporučujeme tento přístup, který může být náchylný k chybám, pokud máte existující databázi a můžete použít Designer O/R nebo nástroj SQLMetal. Editor kódu ale může být užitečný pro zpřesnění nebo úpravu kódu, který jste už vygenerovali pomocí jiných nástrojů. Další informace najdete v tématu Postupy: Přizpůsobení tříd entit pomocí editoru kódu.

2. Vyberte typ kódu, který chcete vygenerovat.

  • Soubor zdrojového kódu jazyka C# nebo Visual Basic pro mapování na základě atributů.

    Potom tento soubor kódu zahrnete do projektu sady Visual Studio. Další informace najdete v tématu Mapování na základě atributů.

  • Soubor XML pro externí mapování.

    Pomocí tohoto přístupu můžete zachovat metadata mapování mimo kód aplikace. Další informace najdete v tématu Externí mapování.

  • Soubor DBML, který můžete upravit před vygenerováním konečného souboru kódu.

    Jedná se o pokročilou funkci.

3. Upřesněte soubor kódu tak, aby odrážel potřeby vaší aplikace.

K tomuto účelu můžete použít buď Designer O/R, nebo editor kódu.

Použití objektového modelu

Následující obrázek znázorňuje vztah mezi vývojářem a daty ve dvouvrstvém scénáři. Další scénáře najdete v tématu N-vrstvé a vzdálené aplikace s LINQ to SQL.