Týden 10
LINQ přehled
Pokud chcete implementovat aplikaci LINQ to SQL, postupujte podle kroků popsaných dále v tomto tématu. Všimněte si, že mnoho kroků je nepovinných. Je velmi možné, že můžete objektový model použít ve výchozím stavu.
Pokud chcete začít opravdu rychle, použijte Návrhář relací objektů k vytvoření objektového modelu a začněte kódovat dotazy.
Prvním krokem je vytvoření objektového modelu z metadat existující relační databáze. Objektový model představuje databázi podle programovacího jazyka vývojáře. Další informace najdete v tématu Objektový model LINQ to SQL.
Pro vytvoření modelu jsou k dispozici tři nástroje.
Návrhář relací objektů
Tento návrhář poskytuje bohaté uživatelské rozhraní pro vytvoření objektového modelu z existující databáze. Tento nástroj je součástí integrovaného vývojového prostředí sady Visual Studio a je nejvhodnější pro malé nebo střední databáze.
Nástroj pro generování kódu SQLMetal
Tento nástroj příkazového řádku poskytuje trochu jinou sadu možností než Designer O/R. Modelování velkých databází se nejlépe provádí pomocí tohoto nástroje. Další informace najdete v tématu SqlMetal.exe (nástroj pro generování kódu).
Editor kódu
Vlastní kód můžete napsat buď pomocí editoru editoru visual studio code, nebo jiného editoru. Nedoporučujeme tento přístup, který může být náchylný k chybám, pokud máte existující databázi a můžete použít Designer O/R nebo nástroj SQLMetal. Editor kódu ale může být užitečný pro zpřesnění nebo úpravu kódu, který jste už vygenerovali pomocí jiných nástrojů. Další informace najdete v tématu Postupy: Přizpůsobení tříd entit pomocí editoru kódu.
2. Vyberte typ kódu, který chcete vygenerovat.
Soubor zdrojového kódu jazyka C# nebo Visual Basic pro mapování na základě atributů.
Potom tento soubor kódu zahrnete do projektu sady Visual Studio. Další informace najdete v tématu Mapování na základě atributů.
Soubor XML pro externí mapování.
Pomocí tohoto přístupu můžete zachovat metadata mapování mimo kód aplikace. Další informace najdete v tématu Externí mapování.
Soubor DBML, který můžete upravit před vygenerováním konečného souboru kódu.
Jedná se o pokročilou funkci.
K tomuto účelu můžete použít buď Designer O/R, nebo editor kódu.
Následující obrázek znázorňuje vztah mezi vývojářem a daty ve dvouvrstvém scénáři. Další scénáře najdete v tématu N-vrstvé a vzdálené aplikace s LINQ to SQL.