Možnosti interpretace uměleckého díla UKOLY A TESTY TEST 1 Úloha 1 Dosud nezodpovězeno Počet bodů z 1,00 [IMAGE]-SubmitÚloha s vlaječkou Upravit Upravit úlohu Text úlohy Je umění pro člověka nezbytné? Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Úloha 2 Dosud nezodpovězeno Počet bodů z 1,00 [IMAGE]-SubmitÚloha s vlaječkou Upravit Upravit úlohu Text úlohy Charles Darwin je Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. anglický přírodovědec (_) b. portugalský mořeplavec (_) c. český lingvista Úloha 3 Dosud nezodpovězeno Počet bodů z 1,00 [IMAGE]-SubmitÚloha s vlaječkou Upravit Upravit úlohu Text úlohy Umění je schopnost něco vytvářet. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Úloha 4 Dosud nezodpovězeno Počet bodů z 1,00 [IMAGE]-SubmitÚloha s vlaječkou Upravit Upravit úlohu Text úlohy Umění určuje člověka jako biologický druh. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Úloha 5 Dosud nezodpovězeno Počet bodů z 1,00 [IMAGE]-SubmitÚloha s vlaječkou Upravit Upravit úlohu Text úlohy Umění tedy je činnost, díky níž vznikají nové věci, které nás naplňují svým tíhnutím k estetickému, jinak též krásnému. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda ÚKOL 1 Napište krátkou esej na téma Co je pro mě umění. ÚKOL 2 Představte si situaci, kdy si kupujete v Ostravě na nádraží Svinov jízdenku a říkáte pokladní „Opava - východ, zpáteční.“ Asi tušíte, co udělá pokladní, víte, proč jste jí takovou větu řekli a co očekáváte. Zjednodušeně řečeno jste prohlásili: Milá paní kasírko, prodejte mně, prosím, jednu jízdenku do stanice Opava východ, a to též na cestu zpět. Vytisněte mně ji, řekněte cenu a já vám ji zaplatím. Co se ale stane v situaci, kdy byste ve stejné situaci řekli: Opava - východ, zpáteční, tam a zase zpět. Jde to tak tisíc roků, jde to tak tisíc let. Jak se nejspíš bude chovat pokladní? A co jiný posluchač/divák/čtenář? Co se změnilo? Proč? A má to nějakou souvislost s otázkou estetické funkce? Napište o tom dvoustránkový text. TEST Č. 2 Úloha 1 Dosud nezodpovězeno Počet bodů z 1,00 [IMAGE]-SubmitÚloha s vlaječkou Upravit Upravit úlohu Text úlohy Kýč je Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. Taková práce s uměleckými prostředky, který míří přímo na emocionalitu člověka a nerozšiřuje jeho prožívání daného tématu. (_) b. Řemeslně nedokonalé umění. (_) c. Špatné umění. Úloha 2 Dosud nezodpovězeno Počet bodů z 1,00 [IMAGE]-SubmitÚloha s vlaječkou Upravit Upravit úlohu Text úlohy Kýč neútočí na emoce. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Úloha 3 Dosud nezodpovězeno Počet bodů z 1,00 [IMAGE]-SubmitÚloha s vlaječkou Upravit Upravit úlohu Text úlohy Kýči se teoreticky věnovali Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. Tomáš Kulka, Umbero Eco, Milan Kundera. (_) b. Ch. Darwin, K. Marx, V. I. Lenin (_) c. Bohumil Hrabal, Karel Šiktanc, Ivan Wernisch ÚKOL -POVÍDKA Napište povídku, která podle vás naplňuje atributy uměleckého díla. ÚKOL-RECENZE Napište recenzi na esej Milana Kundery Nechovejte se tu jako doma, příteli. ÚKOL -ESEJ Napište esej věnující se tématu této trojčlenky určují uměleckou komunikaci. Využijte k tomu též poznatků souvisejících s vašimi oblíbenými filmy, seriály, knihami, komiksy. DOTAZNÍK OTÁZKY KE ČTENÁŘSTVÍ Otázky ke čtenářství Zobrazit 0 vyplněných odpovědí Začátek formuláře Obešlete co nejvíce lidí ve vašem okolí s dotazníkem, jakým způsobem se chovají v kontaktu s uměleckým dílem: a) jako by jim patřilo b) využívají jej pro své potřeby c) pokouší se mu porozumět d) pokouší se jej interpretovat a komunikovat o něm s druhými. Odpovědi je možné rozvinout. Všechny úlohy jsou povinné a musí být zodpovězeny. Závažnost Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 1 se při učení zaměřuji na témata, která mě zajímají (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 2 se učím to, co se může hodit v praxi. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 3 se učím, jak zlepšit mé profesní či praktické dovednosti. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 4 to, co se učím, souvisí s mou profesí či praxí. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Reflektující uvažování Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 5 vážně přemýšlím o tom, jak se učím. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 6 vážně přemýšlím o mých nápadech. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 7 vážně přemýšlím o nápadech mých spolužáků. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 8 při čtení vážně přemýšlím o sdělovaných myšlenkách. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Interaktivita Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 9 objasňuji své nápady a myšlenky spolužákům. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 10 žádám ostatní spolužáky, aby objasnili své myšlenky a nápady. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 11 ostatní spolužáci mě žádají o objasnění mých myšlenek a nápadů. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 12 ostatní spolužáci reagují na mé nápady a myšlenky. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Podpora učitele Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 13 mě učitel podněcuje k přemýšlení (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 14 mě učitel povzbuzuje k zapojení se. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 15 učitel rozpoutává kvalitní rozpravu. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 16 učitel je schopen kritického sebehodnocení. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Podpora spolužáků Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 17 mě další spolužáci povzbuzují v zapojování se. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 18 spolužáci kladně hodnotí mé příspěvky. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 19 si spolužáci cení mých připomínek. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 20 spolužáci dovedou pochopit mé nesnáze s učením. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Interpratace Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 21 rozumím tomu, co sdělují mí spolužáci. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 22 spolužáci rozumí tomu, co říkám. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 23 rozumím tomu, co sděluje učitel. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 24 učitel rozumí tomu, co říkám. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 25 Jak dlouho vám trvalo vyplnění tohoto dotazníku? [Vybrat..............] 26 Máte nějaké další připomínky? ____________________________________________________________ ____________________________________________________________ ____________________________________________________________ Konec formuláře TEST Č. 3 – CENA UMĚLECKÉHO DÍLA Kritika je zcela součástí vědy o umění. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Kritika není součástí vědy o umění. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Kritika patří do vědy o umění, zároveň je ale založena na osobitém stylu a názoru, je proto jakýmsi hraničním útvarem. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Umberto Eco není Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. politik (_) b. historik umění (_) c. romanopisec Kritizovat znamená Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. hodnotit a posuzovat. (_) b. pouze chválit. (_) c. pouze hanět DOTAZNÍK – CO TVOŘÍ LITERATURU Co tvoří literaturu Zobrazit 0 vyplněných odpovědí Začátek formuláře Uspořádejte anketu, ve které se zamyslete nad aspekty, které literaturu tvoří. Výsledky konzultujte. Všechny úlohy jsou povinné a musí být zodpovězeny. Závažnost Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 1 se při učení zaměřuji na témata, která mě zajímají (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 2 se učím to, co se může hodit v praxi. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 3 se učím, jak zlepšit mé profesní či praktické dovednosti. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 4 to, co se učím, souvisí s mou profesí či praxí. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Reflektující uvažování Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 5 vážně přemýšlím o tom, jak se učím. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 6 vážně přemýšlím o mých nápadech. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 7 vážně přemýšlím o nápadech mých spolužáků. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 8 při čtení vážně přemýšlím o sdělovaných myšlenkách. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Interaktivita Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 9 objasňuji své nápady a myšlenky spolužákům. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 10 žádám ostatní spolužáky, aby objasnili své myšlenky a nápady. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 11 ostatní spolužáci mě žádají o objasnění mých myšlenek a nápadů. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 12 ostatní spolužáci reagují na mé nápady a myšlenky. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Podpora učitele Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 13 mě učitel podněcuje k přemýšlení (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 14 mě učitel povzbuzuje k zapojení se. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 15 učitel rozpoutává kvalitní rozpravu. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 16 učitel je schopen kritického sebehodnocení. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Podpora spolužáků Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 17 mě další spolužáci povzbuzují v zapojování se. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 18 spolužáci kladně hodnotí mé příspěvky. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 19 si spolužáci cení mých připomínek. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 20 spolužáci dovedou pochopit mé nesnáze s učením. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy Interpratace Odpovědi Dosud nezodpovězeno Téměř nikdy Zřídka Někdy Často Téměř vždy V tomto online kurzu... 21 rozumím tomu, co sdělují mí spolužáci. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 22 spolužáci rozumí tomu, co říkám. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 23 rozumím tomu, co sděluje učitel. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 24 učitel rozumí tomu, co říkám. (_) Dosud nezodpovězeno (_) Téměř nikdy (_) Zřídka (_) Někdy (_) Často (_) Téměř vždy 25 Jak dlouho vám trvalo vyplnění tohoto dotazníku? [Vybrat..............] 26 Máte nějaké další připomínky? KRITICKÝ MEDAILON Vyberte si kritika, který je pro vás v určitém typu umění podstatný a představte jej formou medailonu. INTERPRETACE Napište svou vlastní interpretaci, která se pokusí pojmenovat vaše oblíbené, či vybrané umělecké dílo. Zohledněte v ní všechny tři záměry, jak jsme o nich mluvili v předchozích lekcích. ANALÝZA BÁSNĚ A PROZAICKÉHO TEXTU Analyzujte libovolnou báseň. Analyzujte vybranou povídku. ZÁVĚREČNÝ TEST Kýč je Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. Taková práce s uměleckými prostředky, který míří přímo na emocionalitu člověka a nerozšiřuje jeho prožívání daného tématu. (_) b. Řemeslně nedokonalé umění. (_) c. Špatné umění. Kýči se teoreticky věnovali Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. Bohumil Hrabal, Karel Šiktanc, Ivan Wernisch (_) b. Tomáš Kulka, Umbero Eco, Milan Kundera. (_) c. Ch. Darwin, K. Marx, V. I. Lenin Umnerto Eco není Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. politik (_) b. romanopisec (_) c. historik umění Kritizovat znamená Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. pouze chválit. (_) b. hodnotit a posuzovat. (_) c. pouze hanět Charles Darwin je Vyberte jednu z nabízených možností: (_) a. anglický přírodovědec (_) b. portugalský mořeplavec (_) c. český lingvista Je umění pro člověka nezbytné? Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Kritika je zcela součástí vědy o umění. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Kýč neútočí na emoce. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Kritika není součástí vědy o umění. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Umění je schopnost něco vytvářet. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Kritika patří do vědy o umění, zároveň je ale založena na osobitém stylu a názoru, je proto jakýmsi hraničním útvarem. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Umění určuje člověka jako biologický druh. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda Umění tedy je činnost, díky níž vznikají nové věci, které nás naplňují svým tíhnutím k estetickému, jinak též krásnému. Vyberte jednu z nabízených možností: (_) Pravda (_) Nepravda REDAKCE INTERPRETACE Po diskuzích s kolegy a vyučujícím finalizujte svou interpretaci.