Popularizace astronomie tiskové prohlášení, článek do novin, časopisu (obecného) tiskové prohlášení  struktura – rychlé uvedení do problematiky – vlastní sdělení (objev, novinka, výročí, udělení ceny, premiéra, přednáška) – další informační zdroje, sdělení o volném použití textu prohlášení  vhodné příležitosti – není nutné jimi tak šetřit jako tiskovými konferencemi – pozor na jejich inflaci  NASA Press Release  tisková prohlášení ČAS  prohlášení médiím – Dnes, obecně článek do novin  bulvární tisk – velmi diskutabilní a riziková spolupráce, pokud by na ni přistoupili, většinou mají „předepsaná“ témata  „seriózní“ tisk – většinou má svou stálou rubriku věnovanou vědě, resp. popularizaci vědy – Lidové noviny (So věda), Dnes, HN, Deník atd.  přílohy těchto novin  pravidelné příspěvky = musí být vytvořena koncepce – novinky – úkazy na obloze  nepravidelné příspěvky – možná větší obsahová i formální pestrost článek do novin - koncepce  rozsah definuje obsah  použít alespoň 1 obrázek (čb nebo bar.)  v úvodu zmínit obecné souvislosti  jednoduché věty, jednoduchá slovní zásoba, žádné vzorce  pokusit se v textu vytvořit „pointu“ (zápletku, slovní hříčku, odlehčení)  „dramatizace“ textu – přímá řeč článek do „běžného“ časopisu  dětské časopisy (ABC atd.)  časopisy typu Koktejl nebo třeba „reklamní“ Třetí pól  větší prostor, možnost použít i více barevných fotografií, tabulek a schémat  stále je dobré se vyhnout vzorcům, potřebné vztahy je možné řešit „popisem“  dosažení stálé rubriky je poměrně obtížné, týdenní periodicita se může stát „vražednou“ témata k procvičení  tiskové prohlášení – „Týden vědy a techniky“ v roce 2016 na SU v Opavě  článek do novin – vlastní téma  článek do časopisu (obecného) – do časopisu ABC o orientaci na hvězdné obloze, prosinec 2016 konec ...